Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

H&M vil udvide sportsfokus

Foto: detailfolk.dk



Monday den 8 April 2013 kl. 10:36 af: Puk Holm Hansen

H&M offentliggør nu planer om en omfattende udvidelse af deres sportssortiment som en del af deres fortsat stærke fokus på ekspansion.

Den populære og ekspansionsglade tøjgigant vil nu øge indsatsen på deres sportsafdeling. Det oplyser CEO Karl-Johan Persson i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet for første kvartal. I starten af 2014 lanceres et væsentligt bredere sortiment af sportstøj, som skal styrke H&M på sportsmarkedet.

- Vi regner med at fortsætte med at arbejde på vores langsigtede investeringer i IT, online og & Other Stories og udvidelsen af vores sortimenter. Et eksempel på dette er lanceringen af H&M's opdaterede
og udvidede sportskoncept til kvinder, mænd og børn i begyndelsen af 2014. Udvidelsen vil være væsentligt bredere end det nuværende sortiment og vil bestå af sportswear og accessories i særligt udviklede funktionelle materialer tilpasset diverse sportsaktiviteter, udtaler Karl-Johan Persson i ledelsesberetningen for førstekvartalsregnskabet.

LÆS OGSÅ: H&M skuffer trods fremgang

Udover sportssegmentet udvider H&M flere steder i udlandet i løbet af 2013 med lande som Chile, Estland, Litauen og Serbien på listen. Desuden bliver Australien et nyt marked for H&M i 2014.

Ekspansion på flere områder

Det er ikke kun sport, som H&M satser på at udvide, H&M har i den seneste tid generelt haft fokus på ekspansion. Udover planlagte butiksåbninger i en lang række af lande, har H&M haft succes med det nye koncept '& Other Stories'.

- Vores nye fashion brand '& Other Stories' er blevet særdeles godt modtaget i forbindelse med lanceringen i marts. Salget både i butikkerne og online har langt overgået vores høje forventninger. Dette viser tydeligt det vellykkede langsigtede arbejde i forbindelse med udviklingen af '& Other Stories'. Dette åbner muligheden for, at '& Other Stories' kan udvide yderligere og hurtigere end vi oprindeligt havde planlagt. Vi ser stort potentiale i '& Other Stories' både på kort og lang sigt, og vi er overbeviste om, at vores nye brand vil blive en vigtig del af H&M-gruppen, udtaler Karl-Johan Persson.

LÆS OGSÅ: Populær tøjkæde åbner i dag luksusbutik på Strøget

'& Other Stories' blev lanceret i marts og åbnede butik i Danmark på Strøget d. 15 marts.
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD