Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Gik konkurs sidste år: Nu melder brillekæde om øget salg

Foto: CrossEyes



Tuesday den 4 September 2018 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Konkursen er det bedste, der er sket. Det mener direktøren for dansk brillekæde, som har mistet over halvdelen af sine butikker.

I foråret 2016 talte Søren Møller, stifter af brillekæden CrossEyes, om at nå 150 butikker. Men allerede året efter blev der lagt en alvorlig dæmper på ambitionerne.

En fejlslagen satsning på det britiske marked endte med en konkurs. Nu fortryder Søren Møller, som stadig står i spidsen for CrossEyes, den offensive strategi.

- Da jeg startede CrossEyes i sin tid var det med masser af hjerteblod og et oprigtigt ønske om at forandre branchen, siger han i en pressemeddelelse.

- Men det fokus mistede jeg undervejs, fordi det pludselig kom til at handle om flest mulige prikker på landkortet. Derfor var den her turnaround helt nødvendig, fortsætter han.

Færre butikker

Rekonstruktionen af virksomheden kalder Søren Møller for “det bedste, der er sket for kæden.” Den primære opgave var at afslutte aktiviteterne i udlandet.

- Vi spredte os for hurtigt i England og havde ikke de rette franchisepartnere til at løfte opgaven, siger han.

- Butikkerne herhjemme udviklede sig derimod positivt, hvilket er grunden til, at den her rekonstruktion har været muligt. Så jeg besluttede, at fokus de kommende år skulle være på de danske butikker.

Samtidig har man sagt farvel til de fleste af franchisetagerne for i stedet at åbne egne butikker.

Mere salg

Noget kunne tyde på, at CrossEyes er tilbage på rette spor. For siden rekonstruktionen i efteråret er omsætningen steget med 30 procent.

Virksomheden forventer at slutte andet halvår af 2018 med en positiv driftsomsætning, mens årsregnskabet for næste år gerne skulle ende i plus.

- Oprydningsarbejdet har kostet mange ressourcer, men vi er så småt ved at være i mål nu. Nu skal vi se fremad, siger Søren Møller. Han vil gerne nå op på 30 butikker frem mod 2022.

CrossEyes gik fra 24 butikker i Danmark og England til ti danske butikker efter rekonstruktionen.

LÆS OGSÅ: Konkurs rammer dansk smykke-satsning i Tyskland



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD