Fusion glippede: Her er afløseren for Inspiration
Senere på efteråret bliver landets Inspiration-butikker omdannet til denne helt nye kæde, som skal tage konkurrencen op med Imerco.
Tidligere på året greb Konkurrencestyrelsen ind en storstilet fusion, hvor Imerco ville overtage hele Inspiration-kæden.
I stedet fik Imerco lov til at overtage 25 af konkurrentens 45 butikker. De resterende skulle fortsætte som en helt ny kæde.
Nu er Inspirations ejere - 3C Retail - så klar til at præsentere det nye koncept, som kommer til at afløse den gamle isenkræmmerkæde. Det afslører selskabet i en pressemeddelelse.
Kæden kommer til at hedde Værsgo og vil med egne ord “forene den gode isenkræmmer med den lækre designbutik og den fristende gavebutik.”
- Værsgo skal være en ny, frisk destination for alle, der går op i madlavning, design og boligindretning, siger administrerende direktør Søren Ibsen.
- Vi vil gerne give vores kunder grund til at komme lidt oftere, så hos Værsgo skal man kunne købe både gaver, gastronomi og godt design, men også hverdagsluksus, selvforkælelse og gode basisvarer, fortsætter han.
Forventer flere åbninger
Allerede nu vil kunderne i Inspirations 20 butikker kunne se den begyndende transformation. Den officielle åbning af Værsgo er dog sat til onsdag 1. november. Samtidig er der også fire helt nye åbninger på vej.
Ifølge den administrerende direktør kommer der til at være mere forskel på butikkerne, end man normalt forventer af en kæde.
- Vi er ikke en kæde, der synes, at alle skal være ens. Tværtimod vil vi fokusere på det mere nære og lokale og lytte til de behov, der er lokalt, siger Søren Ibsen.
- Derfor vil den enkelte butikschef også få et større ansvar og råderum end tidligere - både i forhold til produkterne i butikken og i forhold til markedsføringen. Værsgo har alle de stærke brands, men vi tilpasser os også lokalt, så der både kan være hotte, upcoming brands og mere lokale produkter - alt efter, hvad der er behov for i området, siger han.
Konkurrencerådet: Skal sikre konkurrencen
Vejen blev banet for den nye isenkræmmerkæde, fordi Konkurrencerådet greb ind i den planlagte fusion mellem Inspiration og Imerco. Målet var at forhindre et marked uden betydelig konkurrence.
- Det har været nødvendigt at gribe ind, fordi en fusion mellem to af de største konkurrenter på markedet for detailsalg af boligartikler ville hæmme konkurrencen betydeligt og i sidste ende skade forbrugerne, blandt andet med risiko for højere priser, sagde formand for Konkurrencerådet, professor Christian Schultz, i en pressemeddelelse tidligere på året.
- Den nye kæde skal være levedygtig og kunne etablere sig som konkurrent. Det, vurderer vi, er tilfældet med parternes tilsagn, fortsatte han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter