Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fra kassedame til adm. direktør for ikonisk modebutik

Billede: Birger Christensens Instagram.




Friday den 7 December 2018 kl. 09:32 - Kilde: Børsen

Det er de samme færdigheder, man skal bruge til at sælge legetøj i Bilka, som man bruger til at sælge tøj i luksusklassen. Det fortæller adm. direktør Denise Christensen.

I dag er Denise Christensen adm. direktør i den ikoniske modebutik på Strøget, Birger Christensen. Men hun startede sin karriere i Bilka. Og det er de lektier, hun lærte i varehuset, som hun siden har brugt i sin karriere. Det fortæller hun til Børsen.

Her lærte hun, hvordan man får styr på sit lager og får styr på bundlinjen. Og så lærte hun, at varer sælger varer. Et princip hun sidenhen har indført i Birger Christensen.

- Jeg var god til det. Jeg kunne se, at hvis jeg satte bestemte varer sammen med en bestemt nederdel på en særlig placering, fik jeg index 121, dvs. jeg solgte bedre end sidste år, fortæller Denise Christensen om sin tid i Bilka.

Hun lærte også, at man skal have styr på sit lager, og at alle varer har en bestemt levetid, og så skal de have lys, luft og musik, hvis de skal sælge.

Kaptajn med trofast mandskab 

Oven i dette blev hun af en lærer gjort opmærksom på, at man bliver nødt til at have sine medarbejdere med sig hele vejen.

- Som kaptajn på et skib er alle med dig i medvind. Men hvis I er ved at kæntre, har du brug for at vide, at de ikke springer overbord og forlader dig, forklarede hendes lærer dengang.

Med det råd i baghovedet valgte Denise Christensen at skifte ud i sin stab i Birger Christensen. Hun fik yngre kræfter ind på gulvet. Og så sørgede hun for, at der ikke kun var dyre ting på hylderne.

- Man skal også kunne købe en værtindegave eller en lille ting til 39 kr., såvel som den nye, vilde style fra Celine, siger hun og forklarer, at det er vigtigt, at kunderne føler sig tilpas, når de kommer ind og har lyst til at hænge ud og se sig omkring.

Den strategi kombineret med et nyt kjolemærke kaldet Rotate, som Birger Christensen står bag, skal gøre brandet og butikken attraktiv for yngre generationer.

LÆS OGSÅ: Salget dykker hos ikonisk modehus på Strøget

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD