Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fælles kampagne skal give pressede købmænd et bedre image

Foto: dsk.dk



Tuesday den 1 February 2022 kl. 11:57 af: Kristian Holgersen

Købmænd bliver "inderligt trætte", når politikerne taler job i dagligvarebranchen ned. Nu indleder de en fælles kamp for et bedre image.

For nylig har Coop igangsat en kampagne, som skal tiltrække flere medarbejdere til butikkerne, og nu har De Samvirkende Købmænd (DSK) så besluttet at gøre noget tilsvarende.

Den nye kampagne fra DSK skal løfte købmændenes image og medvirke til, at antallet af ansøgere til job i dagligvarehandlen bliver større, skriver organisationen i en pressemeddelelse.

Både avisannoncer, biografreklamer og indslag på de sociale medier bliver en del af kampagnen, der har ”Det handler om mere end at handle ind” som en af de bærende overskrifter.

- Vi savner nye købmænd og har – ligesom alle andre – mange steder i landet problemer med at få medarbejdere som følge af den historisk lave ledighed, siger John Wagner, adm. direktør for DSK.

- Derfor gør vi nu en ekstraordinær indsats for, at ”lagkagen” – antallet af ansøgere til job i dagligvarehandlen – bliver større. Og så vil vi selvfølgelig gerne have det største stykke, fordi vi i købmændenes verden har en kombination af selvstændighed, lokalt engagement og indtjeningspotentiale, som ingen andre kan byde på, siger han.

Ifølge direktøren er job i dagligvarehandlen blevet talt ned af politikerne - med statsminister Mette Frederiksen (A) i spidsen - og det de inderligt trætte af i DSK.

- Det er job, som man ikke bare skal tage af nød, fordi man ikke kan få noget andet. Det er job, der de seneste to år har vist sig som en del af den samfundskritiske infrastruktur. Det er hverdagens helte. Det er faktisk rigtigt gode stillinger, hvor man i købmændenes verden kan gøre hurtig karriere fra flaskedreng til købmand, siger John Wagner.

LÆS OGSÅ: Meny sender de første købmænd på udveksling i udlandet 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD