Flere virksomheder burde jagte vækst i udlandet
En række aktører forsøger nu at inspirere flere danske virksomheder til at slå døren ind til nye markeder gennem franchising.
Der ligger et stort potentiale i at bruge franchising som værktøj, når det gælder jagten på international vækst.
Men mange danske virksomheder lader til at være lidt usikre på, hvordan de skal gribe franchising an. Valg af samarbejdspartner, forståelse af den lokale kultur og mulighederne for at kontrollere ens koncept er bare nogle af de spørgsmål, der typisk presser sig på.
Derfor er fire aktører - heriblandt virksomheden FranchiseHub - gået sammen om at arrangere Franchise Day 2020.
- Danmark er kendt for at have rigtigt mange spændende og dynamiske virksomheder, både små og store. Internationalt er vi attraktive som samarbejdspartnere, vi har mange gode og spændende koncepter, og vi har meget at tilbyde andre markeder, fortæller Tom Skovbon, der er direktør i FranchiseHub.
- Samtidig får mange virksomheder ikke fuldt ud udnyttet det potentiale, der ligger vækst uden for landets grænser, fortsætter han.
På Franchise Day kan deltagerne dele erfaringer, tips og se praktiske eksempler. Jens Broch - adm. direktør i Sunet Boulevard og Jeppe Jensen fra Pandora er blandt oplægsholderne.
Udover FranchiseHub er advokatfirmaet Gorrissen Federspiel, revisorerne i PwC og Jyske Bank også en del af projektet. Franchise Day 2020 finder sted den 20. april - læs mere her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter