Familieejet kæde høster første overskud efter omstilling
SINNERUP ApS
Sinnerup sælger både boligartikler, møbler og tøj. Den første butik blev åbnet af Poul Sinnerup i 1971, og familien sidder stadig på ejerskabet.
Bruttofortjeneste
2020: 40.492 (t.kr)
2019: 33.624
2018: 33.608
Årets resultat
2020: 1.325 (t.kr)
2019: -5.741
2018: -8.759
Kilde: Sinnerup ApS, Årsrapport 2020
En satsning på eget varemærke er med til at sætte gang i indtjeningen hos familieejet butikskæde, som nu vil trykke på speederen.
For godt fire år siden besluttede familien bag Sinnerup at ændre forretningsmodellen. I stedet for at have et væld af forskellige varemærker på hylderne, skulle boligkæden satse mere på sit eget brand.
Med den strategi kan Sinnerup endelig sige farvel til de røde tal på bundlinjen, viser årsregnskabet for 2020, som netop er fremlagt.
Årets resultat på 1,25 millioner kroner kommer efter periode på tre år med lutter underskud, og det stempler ledelsen som en “tilfredsstillende” udvikling.
- Sinnerup har over de seneste år taget et stort skridt fra multibrand-koncept til i højere grad at positionere sig under èt varemærke, hvor Sinnerup-brandet er det, der bærer værdien, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Det har været en rejse, der har været i gang længe, men for alvor siden 2017, da ledelsen tog den vigtige beslutning, at fremtiden kræver, at man selv i højere grad skal skabe værdien på vareniveau, skriver ledelsen.
Klar til at trykke på speederen
Sinnerup hører altså til den del af detailhandlen, som endte med at komme helskindet gennem coronakrisen.
- Vi har igen haft en fremgang på cirka 20 procent på vores egne design-produkter. Dette til trods af nedlukning på grund af COVID-19. Dette omhandler både mode- og boligprodukter, skriver ledelsen.
De gode takter giver smag på mere, og Sinnerup forventer at investere i både produktudvikling og udvidelse af kæden, som i skrivende stund består af 11 danske butikker og to på det tyske marked.
- Den markante udvikling slår nu for alvor igennem på bundlinjen, og vi forventer, at vi nu for alvor kan trykke på speederen i forhold til vækst nationalt som internationalt, skriver ledelsen i årsrapporten.
LÆS OGSÅ: Illums Bolighus efter tabt omsætning: Næste år bliver også magert
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Illums Bolighus efter tabt omsætning: Næste år bliver også magert
Boliggigant til danske kunder: Vi vil købe jeres gamle møbler
Direktør varslede et historisk hårdt år: Nu slår boligkæde rekorder
Hackerangreb sender bundlinjen i Bahne til tælling
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter