Familieejet butikskæde vil trykke speederen i bund
En større omstilling kaster gode resultater af sig, lyder det fra familieejet kæde, som lægger større afstand til årene med underskud.
Butikskæden Sinnerup lykkes igen med at styrke indtjeningen.
I årsregnskabet for 2021 lyder det samlede overskud på næsten tre millioner kroner, og det er mere end dobbelt så meget som året før.
Dermed lægger Sinnerup afstand til den treårige periode med underskud, som sluttede med et lille plus i 2020.
Årene forinden var Sinnerup gået i gang med en større omstilling af forretningen. I stedet for at sælge varer fra en lang række mærker udefra, skulle kædens eget mærke dominere sortimentet.
Den beslutning har båret frugt.
- Sinnerup har igennem året været i stand til at holde retning på trods af COVID-19-problematikker. Vi har igen haft en fremgang på ca. 20 % på vores egne design-produkter. Dette omhandler både mode- og boligprodukter, skriver ledelsen i årsrapporten for 2021.
- Den markante udvikling slår nu for alvor igennem på bundlinjen, og vi forventer, at vi nu for alvor kan trykke på speederen i forhold til vækst nationalt som internationalt, skriver ledelsen.
Men ifølge den adm. direktør, Lars Sinnerup, kan de usikre markeder være en udfordring. Det siger han til Dagbladet Holstebro Struer.
- Selvom tingene har været trillet ned i vores turban, skal vi passe på. Inflationen rammer nu, og det kan afspejle sig i fremtiden. Vi skal holde fast og holde fokus, siger han til avisen.
SINNERUP ApS
Sinnerup sælger både boligartikler, møbler og tøj. Den første butik blev åbnet af Poul Sinnerup i 1971, og familien sidder stadig på ejerskabet.
Kæden består af en webshop, 13 danske butikker og to på det tyske marked.
Bruttofortjeneste
2021: 45.455 (t.kr)
2020: 40.492
2019: 33.624
Driftsresultat
2021: 2.434 (t.kr)
2020: 2.417
2019: -6.623
Årets resultat
2021: 2.984 (t.kr)
2020: 1.325
2019: -5.741
Kilde: Sinnerup ApS, Årsrapport 2021
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter