En lille butik står bag landsdækkende netværk af forhandlere
På ganske kort tid har en mindre forretning i Odense udviklet et landsdækkende netværk af blomsterbutikker på nettet.
Gennem en del år var Bloomit en blomsterbutik i Odense.
Sådan forholder det sig på sin vis stadig, men ejerfamilien har på ganske kort tid udvidet forretningen betragteligt. De står nemlig også bag et landsdækkende netværk af frivillige blomsterhandlere, som i øjeblikket består af omkring 80 medlemmer.
Det er en it-platform, hvor blomsterhandlerne har friere rammer end ellers, som er tilløbsstykket, lyder det fra direktøren af Bloomit, Claus Lethenborg.
- Vores netværk vokser markant, fordi vores IT-platform giver reelle løsninger til udfordringer, som blomsterforretninger møder til daglig, siger han og fortsætter:
- En udfordring for mange blomsterforretninger er, at de er låst af at skulle købe bestemte blomstersorter. Ved at sælge ud fra størrelse, form og farve får forbrugeren et flottere produkt til prisen, og blomsterhandleren har mindre spild og dermed bedre indtjening, siger Claus Lethenborg.
Den årlige omsætning for Bloomit lyder på 50 millioner kroner.
Udlandet venter
Ifølge direktøren tillader konceptet at give kunderne 30 procent mere for pengene, og fordi blomsterforhandlerne ikke er låst i forhold til at føre et bestemt sortiment, har de bedre vilkår for at tjene penge.
- Med en relativt lille investering har vi vist, at vores teknologi og forretningsmodel holder på det danske marked, siger Claus Lethenborg.
- Nu handler det om at skabe sorte tal og få konceptet skaleret og ud i verden. Verdensmarkedet er kæmpestort og det er her den helt store vækstrejse begynder. Der er ingen tvivl om, at det at skabe et internationalt brand, med tilstedeværelse i mange lande, og med en omsætning betydeligt større end i dag, er en klar ambition, siger han.
LÆS OGSÅ: Interflora har fundet en ny direktør med tunge poster i bagagen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
De mindste virksomheder flokkes om digitale markedspladser
Direktøren for Interflora stopper efter næsten otte år
Blomstrende kæde går endnu længere med oplevelseskoncepterne
Stort forskningsprojekt giver digital hjælp til detailhandlen
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter