En af de bærende kræfter forlader kendt modebrand
Den kreative direktør for et veletableret, dansk modebrand stopper efter gensidig aftale. En digital satsning er en del af forklaringen.
På grund af et strategiskifte forlader den kreative direktør - Mathilde Torp Mader - sin post i modebrandet By Malene Birger.
Det sker efter en gensidig aftale, skriver Fashion Forum og Branchebladet Tøj på baggrund af en pressemeddelelse.
- By Malene Birger er midt i en omfattende digitalisering, der allerede var sat i gang, men som har fået endnu mere fart på i lyset af Covid-19, siger Morten Linnet. Han er administrerende direktør i By Malene Birger.
- Der er behov for at gøre op med den sæsonbetonede forretningsmodel, så kollektionerne i højere grad passer til de reelle sæsoner, og vi vil fremadrettet have større fokus på den direkte kommunikation med forbrugeren, fortsætter han.
Mathilde Torp Mader nåede at være tre år hos By Malene Birger, men nu står det samlede designteam til at overtage stafetten i fællesskab.
By Malene Birger, der er et af de tilbageværende brands i modekoncernen IC Group, havde ni egne butikker og seks franchisebutikker ved offentliggørelsen af det seneste årsregnskab.
Siden regnskabsåret 2015/16 har By Malene Birger oplevet en jævn tilbagegang i omsætningen - senest var der tale om et fald på 6,8 procent til 307 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Velkørende modekoncern vil lukke op mod hver femte butik
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter