Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Elgiganten om rekord-start: Black Friday er nu endnu vildere

Foto: Elgiganten



Afstemning

Hvad synes du om Black Friday?

Det er super - både for butikker og kunder
 
Det er super for kunder - men ikke for butikker, da priserne er for lave
 
Det er super for butikker - men for kaotisk for kunder
 
Det er på alle måder et dårligt udsalgsfænomen
 
Ved ikke
 

Om Black Friday:

Black Friday er et amerikansk udsalgsfænomen, hvor butikker sætter deres varer voldsomt ned dagen efter Thanksgiving for blandt andet at sparke julesalget i gang.

Datoen for Black Friday er altid fredagen efter Thanksgiving, hvor amerikanerne holder fri. Mandagen efter kaldes Cyber Monday og byder ligeledes på slagtilbud, blot udelukkende online.

Black Friday kom til Danmark i 2010 – og fik i 2013 det helt store gennembrud, hvor alle store butikker for alvor kastede sig ind i kampen. Udsalget foregår både online og i fysiske butikker.

I 2014 var Black Friday den sjettestørste salgsdag i Danmark nogensinde.

Friday den 27 November 2015 kl. 10:51 af: Søren Duran Duus

- Der er ingen tvivl om, at Black Friday for vores vedkommende er kommet for at blive, siger Elgigantens administrerende direktør, Peder Stedal.

- Vi troede næsten ikke, at det kunne blive vildere end sidste år, men det er det blevet.

Sådan siger Elgigantens administrerende direktør, Peder Stedal, til detailfolk.dk fredag formiddag, mens årets udsalgsfænomen Black Friday er i fuld gang i rekordmange fysiske såvel netbutikker landet over.

- Elgiganten.dk slog besøgsrekord og havde over 38.000 besøgende på samme tid, da vi offentliggjorde tilbuddene ved midnat, og der var kø med flere hundrede kunder foran mange varehuse, da vi slog dørene op her fredag morgen klokken 07, fortæller Peder Stedal.

- Hvad er nyt hos Elgiganten i år i forhold til sidste års Black Friday?

- Sidste års Black Friday var en stor succes, så vi har ikke ændret fundamentalt på konceptet, men i år har vi til gengæld skruet endnu et nøk op på alle fronter. Vi har lavet endnu flere gode tilbud, og vi har alle mand på dæk ude i varehusene, så vores kunder får en rigtig god oplevelse.

- I nat sad hele vores digitale team og knoklede, og flere havde taget soveposer med. Det kræver et godt teamwork at sørge for, at det hele forløber glat, når der er mange tusinde besøgende inde på den samme hjemmeside, fremhæver Elgigantens administrerende direktør.

LÆS OGSÅ: Black Friday-start væltede mange hjemmesider

Årets største shoppingdag på vej

- Hvad er Elgigantens målsætning for årets Black Friday?

- Sidste år var Black Friday næsten lige så stor som vores traditionelt største salgsdag, som er den 27. december, og i år forventer vi at overgå det. Når jeg kigger på onlinesalget og de foreløbige meldinger ude fra vores 29 varehuse, så tror jeg bestemt på, at Black Friday bliver årets største shoppingdag i Elgiganten.

- Black Friday er blevet en vigtig dag i året for Elgiganten. På mange måder passer Black Friday perfekt til vores DNA med kendte mærkevarer til lave priser, så der er ingen tvivl om, at Black Friday for vores vedkommende er kommet for at blive.

LÆS OGSÅ: Netbutikkers tyvstart på Black Friday øger salget i hele november

Jubler over besøgsrekord

- Peder Stedal, er der noget, der generelt har overrasket jeres ved dette års Black Friday?

- Opmærksomheden omkring dette års Black Friday har været større end nogensinde, så vi var godt forberedte på stor interesse. Men at det blev så vildt, som det er blevet med køer foran vores varehuse, der nogle steder startede i går torsdag klokken 18 og en besøgsrekord på vores internetbutik elgiganten.dk – ja, det har alligevel overrasket.

Som detailfolk.dk har skrevet, så åbnede Elgigantens hovedkonkurrent, elektronikkæden Power, onsdag en ny butik i Frederiksberg Centret.

Power tog med butiksåbningen forskud på Black Friday, som altid løber af stablen fredagen efter Thanksgiving, hvor amerikanerne holder fri.

I 2014 var Black Friday den sjettestørste salgsdag i Danmark nogensinde.

LÆS OGSÅ: Så mange butikker og kunder elsker Black Friday

LÆS OGSÅ: Forventer Black Friday-rekord i Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD