Ekspert overrasket over ny Swipp-strategi
Betalingstjenesten Swipps satsning på butikker er ’formentlig en fornuftig strategi’, siger betalingsekspert.
Som detailfolk skrev mandag morgen, ’anerkender Swipp, at Danske Bank med Mobilepay har sat sig på betalinger mellem private’.
Derfor satser Swipp nu massivt på butikker, da ’det helt store slag står på betalingsmarkedet i butikkerne, hvor forbrugerne skal overbevises om, at det er sikkert, billigere og mere fleksibelt at betale med mobilen’.
Den nye strategi overrasker betalingsekspert og seniorpartner i konsulentfirmaet PlusCon Henning N. Jensen. Han vurderer, at det er en fornuftig strategi af Swipp at kaste blikket væk fra privatmarkedet:
- Det er første gang, jeg hører, at Swipp accepterer, at privatmarkedet er gået fra dem, og at de nu kører på betalinger i butikkerne som det primære. Det er formentlig en fornuftig strategi, fordi privatmarkedet mere eller mindre er gået til Mobilepay.
- Samtidig har Mobilepay ikke haft samme succes i butiksmiljøet, så kampen er meget mere lige i butikkerne, siger Henning N. Jensen til Berlingske Business.
Administrerende Swipp-direktør, Martin F. Andersen, oplyser, at netop offentliggjorte tal for erhvervsaftaler viser, at flere og flere virksomheder er begyndt at bruge Swipp.
På et halvt år har over 8.000 butikker tegnet en erhvervsaftale med Swipp, oplyser Martin F. Andersen, som vil have Swipp til udelukkende at være ’en nem og billig løsning i butikkerne’.
LÆS OGSÅ: Swipp erkender nederlag til Mobilepay – og satser på butikker
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter