Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Efter 50 år er det slut med ikonisk katalog

Foto: detailfolk.dk



Ikea-kataloget

- Ikeas' katalog blev udgivet første gang i 1951.

- I 2018 blev der på verdensplan trykt over 190 millioner eksemplarer fordelt på 55 lande og 38 sprog.

- I 1969 kom det første Ikea katalog i de danske postkasser, og i 2018 var oplaget i Danmark på 2,1 millioner eksemplarer.

Kilde: Ikea

Monday den 5 August 2019 kl. 09:35 af: Kristian Holgersen

Op mod to millioner danske husstande har hvert år modtaget kataloget i postkassen. Men det slutter nu.

Den digitale udvikling indhenter en gammel tradition. Ikea har valgt at droppe de trykte kataloger, som op mod to millioner danske husstande ellers har fået med posten hvert år.

Det skriver den svenske boliggigant i en pressemeddelelse.

Fremover kommer kataloget til at være digitalt. Og det har været en stor beslutning, lyder det fra Elefteria Cromlidou. Hun er Commercial Manager for Ikea Danmark.

- I 50 år har kataloget markeret starten på et nyt forretningsår for os, og det har været et fast referencepunkt for medarbejdere, kunder og andre med interesse for indretning, siger Elefteria Cromlidou og fortsætter:

- 2019 markerer et nyt kapitel i Ikea Danmarks historie, hvor vi fremover vil inspirere de mange mennesker via de digitale platforme, de allerede bruger, med relevant indhold, der imødekommer deres stil, ønsker og behov.

Et begrænset antal fysiske kataloger vil stadig være tilgængelige i varehusene.

Gennemgribende transformation

Beslutningen om at droppe de husstandsomdelte kataloger er sket på baggrund af en gennemgribende modernisering.

I november sidste år blev planerne om at skabe et nyt Ikea inden for tre år lanceret. Det indebærer blandt andet en digital transformation af hele forretningen.

- Lige nu har IKEA en stærk position i Danmark, men vi har de sidste par år mærket øgede forventninger fra forbrugerne. Hvis vi skal blive ved med at leve op til de forventninger, må vi ikke hvile på laurbærrene, siger Elefteria Cromlidou.

- I stedet skal vi træde ind i fremtiden og gøre IKEA klar til de næste 50 år i Danmark. Det betyder, at vi kommer til at lægge nogle af de gamle dyder fra den analoge verden i graven til fordel for digitale løsninger, fortsætter hun.

LÆS OGSÅ: Ikea tager hul på København: Åbner efter sommerferien 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD