Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
For tre år siden havde en succesfuld netbutik lager i en lejlighed. En simpel marketingstrategi har banet vejen, lyder forklaringen.
Nettbutikken Totteland har på under tre år vekslet 36 varenumre og lagerplads i en lejlighed til store markedsandele og et udbud på 4.000 varenumre, to store lagre og et varehotel for at kunne følge trit med efterspørgslen.
Forbrugernes ændrede adfærd under coronakrisen er en del af forklaringen på fremgangen, men langt de fleste kunder er erobret gennem marketingtiltag, som Totteland.dk har haft held med.
Sociale medier og nyhedsbreve er to vigtige dele af strategien, forklarer stifter Frederik Tychosen i en pressemeddelelse.
Han fremhæver samtidig, at branchen generelt er konservativt anlagt, når det handler om at engagere kunderne, og det kunne Totteland.dk udnytte.
- I disse tider kan det lyde simpelt, når jeg siger, at to af vores vigtigste marketingkanaler er Facebook og nyhedsbreve. Men sandheden er, at vi så et hul i markedet, som vores konkurrenter ikke var gode til at udnytte, siger Frederik Tychosen.
- Og så arbejder vi ganske enkelt altid benhårdt på at skabe godt indhold, som trækker kunder ind på shoppen. Det virker; Facebooksiden vokser støt, og vi har over 30.000 modtagere af nyhedsbrevet, hvilket er markant højere end vores nærmeste konkurrenter. Leads fra de to kanaler står for en meget stor del vores omsætning, hvilket vi er meget tilfredse med, sige han.
Totteland.dk gør også brug af affiliate marketing, som firmaet Daisycon hjælper med.
I sit seneste årsregnskab, som gælder for 2020/21, kunne selslabet bag Totteland bogføre et overskud på lige over en millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Så mange netbutikker oplever nu et fald i omsætningen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter