Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Discountkæde kåret som årets tyske virksomhed i Danmark

Indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape (tv), modtager prisen fra Reiner Perau, der er adm. direktør i Dansk-Tysk Handelskammer.




Wednesday den 16 December 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

For anden gang på få uger skal en discountkæde i Danmark finde en tom plads i pokalskabet. Dansk-Tysk Handelskammer står bag prisen.

Lidl Danmark er årets modtager af prisen German Company of the Year 2020, som Dansk-Tysk Handelskammer står bag.

Prisen går til tyske virksomheder, der har gjort sig positivt bemærket i Danmark. Vinderen i feltet af ansøgere bliver fundet gennem en afstemning på nettet og en fagjury, som især ser på vækst i omsætning og medarbejdere.

- Det har været en lang rejse for Lidl i Danmark, men det er helt fantastisk, at de har formået at holde fast og gennem årene tilpasse et tysk Lidl-koncept til det danske marked med et måske lidt anderledes behov end der er på det tyske marked, siger Michael Nielsen. Han er en del af juryen og adm. direktør for sidste års vinder, Beckhoff Automation.

- Man kan tydeligt fornemme, at Lidl de seneste år har haft succes i Danmark. Det er ret tankevækkende, at Lidl Danmark har en strategi om at deres leverandør indarbejdes som samarbejdspartner, og får mulighed for at afprøve deres varer i Lidls internationale salgskanaler, og dermed får en dansk leverandør mulighed for at eksportere til fx det tyske marked, siger han.

For lige godt en måned siden blev Lidl Danmark kåret til Danmarks bedste butikskæde og Retailer of the Year i Danmark.

Hjælper producenter

Juryen bemærkede Lidls vækst i Danmark, men lagde også vægt på de investeringer, kæden har gennemført, og på tre leverandører, som har fået en hjælpende hånd videre ud på det europæiske marked.

- En af årsagerne til at vi vinder, skyldes blandt andet Tenax Sild, Vilsund Blue og Skare Food, siger indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape.

- Tre super dygtige producenter, som vi har været så heldige at kunne hjælpe videre ud på hylderne i Europa. Hvis et produkt i de danske butikker sælger godt, får Lidl i andre lande også mulighed for at få det i deres sortiment, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Lidl moderniserer hele kæden: - Det er ikke nogen lille investering



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD