Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Discountbutikker glemmer priserne

Ved en stikprøveundersøgelse manglede der priser på 110 varer i en Netto-butik i København.
Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 18 March 2014 kl. 15:01 af: Newspaq

En stikprøveundersøgelse viser, at de danske discountsupermarkeder ofte glemmer at sætte priser på varerne.

For knap et år siden kunne metroxpress fortælle, at massive 92 procent af danskerne er trætte af, at der fra tid til anden mangler prisskilte på varerne i discountbutikkerne.

Dengang besøgte avisen Netto, Lidl og Fakta, hvor det var såre umuligt at se, hvad især kampagnevarerne, de såkaldte spotvarer og basarvarer, kostede. Hos butikkernes organisation, Dansk Erhverv, sagde den forbrugerpolitiske chef, Lone Rasmussen, at butikkerne burde gøre det bedre.

Så forleden foretog metroxpress en stikprøve i en Netto, en Lidl og en Fakta for at se, om mange priser stadig er hemmelige i strid med reglerne.

Hver sted brugte avisen præcis 25 minutter.

Kun i Fakta var det blevet bedre. Her var "kun" 21 forskellige varer uden prisskiltning.

Ekspert: Det er er sjusk

I Lidl var 40 forskellige produkter uden priser, mens det stod sløjt til i Netto på Gasværksvej i København, hvor der manglede priser ved 110 varer - især basarvarer, men også ting i det faste sortiment.

- Det er noget sjusk, som også skyldes, at personalet i discounthandlen ikke har tid til at skilte, siger Marcus Schmidt, der er forbrugsforsker og ekspert i detailhandel, til metroxpress.

- Det er ikke godt nok. Det skal vi rette op på, lover Rikke Brandes, kommunikationsansvarlig i Lidl.

Mads Hvitved Grand, pressechef i Netto og Dansk Supermarked, bruger også udtrykket "det er ikke godt nok".

- Kunderne skal kunne se, hvad varerne koster. Vi kan sagtens være vores lave priser bekendt, siger han.

Han fortæller, at metroxpress' stikprøve blev lavet på et tidspunkt, hvor der var oprydning og flytning af varer i gang, hvilket kan være en del af forklaringen på det elendige udkomme.

LÆS OGSÅ: Butikker risikerer politianmeldelse for momsfrie priser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD