Direktøren i spidsen for de sidste Fakta-butikker stopper
Salgs- og marketingdirektøren for de sidste tre butikker i Fakta-kæden skifter spor.
Discountkæden Fakta er nu et afsluttet kapitel på det danske marked, men lige syd for grænsen har Coop tre grænsebutikker, som holder fast i både navn og logo.
Salgs- og marketingdirektøren for de tilbageværende Fakta-butikker, Per Boesen, har nu valgt at stoppe på sin post efter syv år. Det skriver han i et opslag på LinkedIn..
- Et opslag der har skulle tilløb til, skriver Per Boesen og fortsætter:
- Tiden som grænsekøbmand stopper nemlig i dag, og jeg har med meget stor vemod været rundt en sidste gang til grænsens bedste kollegaer i butikkerne såvel på vores tyske servicekontor for at sige tak for 7 helt igennem fantastiske år i #faktatyskland.
I stedet har Per Boesen landet et job som direktør for Leki A/S, som er leverandør af mobiltilbehør.
Da Coop365 discount afløste Fakta som Coops discountkæde, stoppede udrulningen af det nye koncept ved grænsen.
- Kunderne kender vores møntformede F-logo, så vi er glade for, at vi beholder det navn – og ser frem til at fortsætte udviklingen af vores tre butikker, sagde Per Boesen i en pressemeddelelse i efteråret.
- Vi har de seneste uger set en voksende kundestrøm, fordi de lavere tyske afgifter gør det muligt for os at sælge mange almindelige dagligvarer væsentligt billigere end i Danmark, sagde han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter