Direktør vil jagte massiv vækst syd for grænsen: Her er planen
Allerede nu køber tyske kunder ind for millioner hos dansk designbrand. Men salget kan blive langt større, lyder det fra direktøren.
Tyske kunder køber ind for mere end 20 millioner kroner om året i designbrandet Sackits egen netbutik.
På grund af den pæne efterspørgsel har Sackit valgt at gå mere målrettet efter det tyske marked. Den adm. direktør - Peter Terkelsen - arbejder med en målsætning om at ramme en omsætning på 50 millioner kroner om ganske få år.
- Vi er i høj grad lykkedes med vores digitale strategi, og Tyskland bliver allerede i år det største marked i vores onlineforretning, siger han.
- Nu sætter vi yderligere fart på udviklingen gennem fysisk tilstedeværelse. Går EU ind i en recession, vil det selvfølgelig lægge en dæmper på væksten. Men gør vi det her rigtigt, tror jeg på, at vi kan nå en årlig omsætning på over 50 mio. kroner i Tyskland inden for de næste 3-5 år, siger Peter Terkelsen, som også er medejer.
Planen er klar
Sackit har stiftet et tysk selskab, SACKit GmbH, og fundet en ny profil til at løbe satsningen godt i gang.
Der er tale om Martin Klasterka, som tidligere har været direktør for Nordlux i Tyskland og arbejdet for boligkæden Jysk.
- Martin Klasterka er den helt rigtige profil til at opbygge SACKit i Tyskland. Han har skabt imponerende resultater for Nordlux og har et omfattende netværk, som bliver et stort aktiv, når vi i den kommende tid skal i gang med at etablere os fysisk i landet, siger Peter Terkelsen.
I Danmark har Sackit skåret kraftigt ned for antallet af forhandlere for at satse på en kombination af direkte onlinesalg og tæt samarbejde med udvalgte partnershops, der fører det fulde sortiment.
En lignende model er på tegnebrættet i Tyskland, hvor enten partnershops eller showrooms i de største byer skal understøtte en satsning på B2B-salg, herunder særligt til hoteller og restauranter.
| Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter




