Digital markedsplads får hjælp af unge hjerner
Vi bliver taget seriøst
Julie Øllgaard Jensen var en del af vundergruppen fra EUC Nordvest.
- Jeg føler mig virkelig anerkendt. Vi er trods alt kun 18 år gamle, men vi bliver taget seriøst, og i denne situation kan vores forslag hjælpe en rigtig virksomhed, og det syntes jeg er virkelig fedt, siger hun.
Hundredvis af unge elever fra erhvervsskolerne har dystet om at være de bedste til at hjælpe en online markedsplads. Vinderen er fundet.
Erhvervsskoleelever fra hele landet har deltaget i konkurrencen EuxBizCup, hvor opgaven er at hjælpe en virksomhed med at få nye idéer og skabe vækst.
Denne gang kunne Danish Fair Fashion & Living - en online markedsplads for bæredygtige produkter - nyde godt godt af hjælp fra de i alt 700 unge hjerner.
Af dem blev de fem bedste grupper udtaget til at dyste mod hinanden i finalen. Vinderen endte med at blive elev-gruppen fra EUC Nordvest. Deres forslag bestod blandt andet i at skabe troværdighed og nærvær over for kunderne ved at deltage i en fysiske messe og engagere målgruppen på nettet.
- Vinderforslaget rammer de udfordringer som Danish Fair Fashion & Living har om at sælge bæredygtigt på nettet og være troværdige og nærværende. Vinderne har tænkt ud af boksen og de rammer ind i kernen på vores forbrugere, siger Bo Boddum. Han er medejer af Danish Fair Fashion & Living.
Bliver afprøvet i virkeligheden
Vinderne modtog en præmie på 5.000 kroner, og samtidig kan de se deres forslag blive implementeret i virksomheden.
- En stor del af værdien i EuxBizCup ligger i, at elevernes forslag rent faktisk bliver implementeret i virkeligheden, siger Lars Henrik Larsen fra Videnscenter for Digital Handel.
- Virksomheden har forpligtet sig til at implementere forslaget, så det skaber ekstra engagement og motivation hos både virksomheden og eleverne. Det gør, at vi får nogle forslag, som er meget konkrete og realistiske. På den måde træner vi de kompetencer, som eleverne skal bruge når de kommer ud i virksomhederne, fortsætter han.
Sidste års vindere fra Skive College gjorde en markant forskel for den deltagende virksomhed Aarhus Fishing Gear: Efter at vinder-ideerne blev implementeret førte det til en fordobling af omsætningen hos fiskegrejsbutikken.
LÆS OGSÅ: Elever sender omsætningen gennem taget i lille specialbutik
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter