Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Digital markedsplads får hjælp af unge hjerner





Vi bliver taget seriøst

Julie Øllgaard Jensen var en del af vundergruppen fra EUC Nordvest. 

- Jeg føler mig virkelig anerkendt. Vi er trods alt kun 18 år gamle, men vi bliver taget seriøst, og i denne situation kan vores forslag hjælpe en rigtig virksomhed, og det syntes jeg er virkelig fedt, siger hun.

Friday den 18 December 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Hundredvis af unge elever fra erhvervsskolerne har dystet om at være de bedste til at hjælpe en online markedsplads. Vinderen er fundet.

Erhvervsskoleelever fra hele landet har deltaget i konkurrencen EuxBizCup, hvor opgaven er at hjælpe en virksomhed med at få nye idéer og skabe vækst.

Denne gang kunne Danish Fair Fashion & Living - en online markedsplads for bæredygtige produkter - nyde godt godt af hjælp fra de i alt 700 unge hjerner.

Af dem blev de fem bedste grupper udtaget til at dyste mod hinanden i finalen. Vinderen endte med at blive elev-gruppen fra EUC Nordvest. Deres forslag bestod blandt andet i at skabe troværdighed og nærvær over for kunderne ved at deltage i en fysiske messe og engagere målgruppen på nettet.

- Vinderforslaget rammer de udfordringer som Danish Fair Fashion & Living har om at sælge bæredygtigt på nettet og være troværdige og nærværende. Vinderne har tænkt ud af boksen og de rammer ind i kernen på vores forbrugere, siger Bo Boddum. Han er medejer af Danish Fair Fashion & Living.

Bliver afprøvet i virkeligheden

Vinderne modtog en præmie på 5.000 kroner, og samtidig kan de se deres forslag blive implementeret i virksomheden.

- En stor del af værdien i EuxBizCup ligger i, at elevernes forslag rent faktisk bliver implementeret i virkeligheden, siger Lars Henrik Larsen fra Videnscenter for Digital Handel.

- Virksomheden har forpligtet sig til at implementere forslaget, så det skaber ekstra engagement og motivation hos både virksomheden og eleverne. Det gør, at vi får nogle forslag, som er meget konkrete og realistiske. På den måde træner vi de kompetencer, som eleverne skal bruge når de kommer ud i virksomhederne, fortsætter han.

Sidste års vindere fra Skive College gjorde en markant forskel for den deltagende virksomhed Aarhus Fishing Gear: Efter at vinder-ideerne blev implementeret førte det til en fordobling af omsætningen hos fiskegrejsbutikken.

LÆS OGSÅ: Elever sender omsætningen gennem taget i lille specialbutik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD