Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Elever sender omsætningen gennem taget i lille specialbutik





Elever sender omsætningen gennem taget i lille specialbutik
De tre elever, Emma Jarsmer, Majbritt Bjerup Mannenar Pedersen og Michelle Røddik Normand, som har hjulpet omsætningen tilvejrs Aarhus Fishing Gear.
Tuesday den 18 August 2020 kl. 10:59 af: Kristian Holgersen

Allerede i juni nåede en lille specialbutik op på samme omsætning som hele sidste år. Det skete med hjælp fra tre erhvervsskoleelever.

I sportsfiskerbutikken Aarhus Fishing Gear har indehaveren, Claus Hingeberg, efterhånden så travlt, at han er gået jagt efter ekstra mandskab.

Allerede den 30. juni nåede butikken op på samme omsætning som for hele 2019, og det kan han i høj grad takke tre EUX-elever fra Skive College for.

De vandt konkurrencen EuxBizCup 2019, hvor det gjaldt om at finde på idéer, som kunne få salget til at stige i Aarhus Fishing Gears forretning på nettet. I deres vinderforslag blev der lagt vægt på sociale medier og søgemaskineoptimering.

- Det har været en øjenåbner. Vi har fået rigtig mange nye øjne på vores forretning og særligt kan vi se, at indsatsen omkring de sociale medier giver en masse trafik – både til webshoppen og den fysiske butik, siger Claus Hingeberg i en pressemeddelelse fra Videncenter for Digital Handel.

Effektiv kampagne

Et af erhvervsskoleelevernes pletskud var et oplæg til en Fars Dag-kampagne. Den fik ordrerne til at strømme  ind og sendte omsætningen i vejret.

- Ideen om en Fars Dags- kampagne tog vi til os 100 procent. Vi satte en kampagne op med forskellige tilbud, hvor der blandt andet var halv pris på stangsæt. Dagen efter vi havde lagt tilbuddet op, så væltede det ind i butikken og på webshoppen, siger Claus Hingeberg

- Jeg havde købt fire gange så meget hjem, som jeg normalt ville sælge på et år, men efter fire dage var der udsolgt, og jeg måtte bestille flere hjem, siger Claus fra Aarhus Fishing Gear, fortsætter han.

Blandt højdepunkterne i regnskabsbøgerne har indtil videre været en stigning i salget på 78 procent i januar, mens niveauet i maj lå helt oppe på 319 procent sammenlignet med året før.

Flere hundrede deltagere

I alt deltog omkring 400 erhvervsskoleelever i EuxBizCup. Fem grupper gik videre til en national finale på Aarhus Rådhus, hvor Claus Hingeberg var med til at udpege et vinderforslag, som han efterfølgende forpligtede sig til at implementere i butikken.

Valget faldt på gruppen fra Skive College bestående af Emma Jarsmer, Majbritt Bjerup Mannenar Pedersen og Michelle Røddik Norman.

- Det, vi ønsker med EuxBizCup er at give eleverne en virkelighedsnær udfordring, og samtidig vise virksomhederne de kompetencer som eleverne kommer med. Og her har eleverne virkelig bevist deres værd, siger Lars Henrik Larsen, der er chef i Videncenter for Digital Handel, som står bag EuxBizCup.

I september begynder konkurrencen igen - denne gang er det den bæredygtige virksomhed Danish Fair Fashion & Living, som står klar til at modtage gode ideer fra hundredvis af elever rundt omkring i landet.

LÆS OGSÅ: 21-årig vinder DM i Skills for detailelever



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD