Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Detailkæmpe spørger kunderne til råds

Foto: Walmart.com



Wednesday den 10 July 2013 kl. 11:46 - Kilde: Flere medier

En amerikansk detailgigant tager kunderne med på råd, når der skal tilføjes nye produkter til sortimentet.

- Hvad vil I gerne have på hylderne?

Den amerikanske detailkæmpe Walmart spørger kunderne til råds, når der skal indkøbes nye produkter til kædens butikker, skriver flere internationale medier. Tendensen kaldes crowdsourcing.

Walmart forsøgte sig med crowdsourcing første gang sidste år, hvor kæden lancerede den såkaldte 'Get on the shelf'-konkurrence. Her kunne entreprenører og opfindere indsende en kort præsentationsvideo af deres produkt. Herefter var det op til kunderne at stemme på deres favoritprodukter, der efterfølgende kom på hylderne i 100 butikker. Top tre-produkterne fra den første konkurrence er nu integreret i kædens sortiment.

Første omgang af 'Get on the shelf' var en stor succes med 5.000 deltagende produkter. Walmart kaster sig derfor ud i endnu en omgang, da man gerne vil knytte sig til sine kunder på en ny måde, siger direktør i Walmart, Joel Anderson, til Marketwatch.com.

LÆS OGSÅ: Detailgigant i anderledes samarbejde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD