Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Always on – ja selvfølgelig!"

- Jens Thrane-Møller, Marketsquare
Læs bloggen her

Topledere tror på vækst i detailbranchen





Torsdag den 4 maj 2017 kl. 10:36 - 0

Rigtig mange af detailbranchens topledere forventer vækst i de kommende 12 måneder, viser ny undersøgelse.

I en tid med skiftende forbrugsmønstre og politiske forandringer bevarer toplederne i detail- og dagligvarehandlen en optimisme, når det gælder vækst i deres virksomheder. Det viser en den årlige CEO Survey fra PwC, hvor topledere fra hele verden har bidraget med deres syn på fremtiden.

Blandt toplederne i detailbranchen tror hele 37 procent “i høj grad” på vækst i de kommende 12 måneder, mens 51 procent er nogenlunde sikre. Tallene for dagligvarebranchen ligger en smule lavere på henholdsvis 32 procent og 50 procent, fremgår det af undersøgelsen.

- Toplederne i de to brancher står over for en række nye udfordringer som følge af den teknologiske udvikling og globaliseringen. De fortsætter dog med at være positive, når det kommer til vækst i fremtiden, og de muligheder, som teknologien fører med sig, udtaler Henrik Trangeled Kristensen, ekspert i detailhandlen og partner i PwC, i en pressemeddelelse.

- Ser vi nærmere på topledernes agenda for det kommende år, er det især organisk vækst, omkostningseffektivisering, nye alliancer eller joint ventures samt nye fusioner og opkøb, som står højt, og som skal drive væksten i de to brancher, fortsætter han.

Her er truslerne mod vækst

Med globaliseringen og den teknologiske udvikling følger også nye trusler for virksomhederne i detail- og dagligvarebranchen, viser undersøgelsen. 

Her er toplederne mest bekymrede for svingende råvarepriser, adgang til de rette kompetencer, ændret forbrugeradfærd og hastigheden af den teknologiske udvikling.

Især råvarepriserne er en stor bekymring i dagligvarehandlen, hvor 76 % af toplederne ser det som en risiko mod kun 55 % af toplederne på tværs af brancherne.  

- De svingende råvarepriser betyder, at særligt dagligvarehandlen løbende må se på, om deres forsyningskæde skal justeres efter de nye vilkår, og der er ingen tvivl om, at priskonkurrencen er meget hård i såvel dagligvarehandlen som detailbranchen, fortæller Henrik Trangeled Kristensen. 

LÆS OGSÅ: Detailhandlen stiger for tredje måned i træk



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD