Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Detail-eksperter opkøber stor konkurrent på det svenske marked

Kasper Holst og Per-Mattias Nordkvist fra henholdsvis Impact og Improove. Foto:PR.




Thursday den 9 December 2021 kl. 11:05 af: Redaktionen

Et opkøb sender detailbureau op blandt de største i Europa. - Vi har truffet en bevidst beslutning om at gøre tingene på vores egen måde.

Det digitale bureau Impact, som hjælper detailvirksomheder med omnichannel og e-handel, har overtaget den svenske konkurrent Improove.

Handlen skaber en af de absolut største ejerledede konsulenthuse indenfor e-handel i Europa. Men ifølge en pressemeddelelse fra Impact handler det ikke så meget om økonomisk vækst. Direktøren peger i stedet på de lidt blødere værdier.

- Vi har truffet en bevidst beslutning om at gøre tingene på vores egen måde. Vi bevarer ejerskabet i egen hånd og skaber noget helt unikt, siger Kasper Holst, adm. direktør hos Impact.

- Med fokus på det menneskelige, på at bevare virksomhedskulturen og på at tiltrække endnu flere dygtige talenter, ruster vi os til at vinde kampen mod de helt store internationale spillere på markedet, siger han.

Kulturen ville dø

Direktøren for Improove - Per-Mattias Nordkvist- er enig. Han fremhæver værdifællesskabet som den vigtigste årsag til, at handlen blev gennemført.

- Kasper og jeg har haft mange lange og interessante snakke igennem det seneste år, og vi blev ret hurtige enige om, at vores kultur ville dø indenfor halvandet år, hvis vi gjorde som alle de andre, siger Per-Mattias Nordkvist

- I de traditionelle opkøb og fusioner er der et hårdtslående fokus på profit, og i den proces bliver folk meget ofte moste og forlader virksomheden, fortsætter han.

Begge virksomheder forklarer, at de er gennemsyret af en skandinavisk kultur, som kan være et stærkt våben mod konkurrenterne.

- Vores virksomheder har en meget åben kultur, hvor samtlige medarbejdere er meget transparente og involverende. At vi er partner-ejet bevirker, at alle, der har en andel i virksomheden, også er en del af driften, siger Kasper Holst.

LÆS OGSÅ: Elgiganten har valgt nyt kreativt bureau



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD