Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Derfor skifter Bog & idé-ejer ledelsen ud

Indeks Retail skal blive bedre til at udnytte den store fysiske tilstedeværelse til at opnå en bedre digital position. Derfor er jagten på en ny topchef sat ind.
Foto: detailfolk.dk



Thursday den 11 December 2014 kl. 11:52 af: Freja Thorbech

Et ønske om større digitalt fokus og kædesynergier er primære årsager til udskiftningen i ledelsen, fortæller bestyrelsformanden i Indeks Retail.

Den digitale profil hos Indeks Retail, der blandt andet står bag Bog & idé, skal skærpes.

Det er i høj grad derfor, at selskabet nu stopper samarbejdet med den tidligere topchef Henrik Christensen.

LÆS OGSÅ: Bog & idé-ejer smider topchef på porten

Det fortæller bestyrelsesformand i Indeks Retail Michael Meyer til detailfolk.dk.

- Vi er en kæde, der er stærkt placeret fysisk med omkring 200 butikker fordelt på de kæder, vi har, men vi har et ret begrænset netsalg. Vi har også en pæn stor kundeklub, men vi har ikke så meget aktivitet i den. Vi har ikke været gode nok til at udnytte vores gode brand og vores fysiske udbredelse til at få en lige så god position på internettet. Den nuværende direktion har gjort mange gode ting, men vi trænger til noget fornyelse på det digitale univers, forklarer Michael Meyer.

Han fremhæver også markedsføringen som et sted, hvor der i disse år sker en stor forandring. Flere siger ”nej tak” til at modtage reklamer i postkassen, og man er derfor nødt til at tænke i alternativer.

- Vi vil gerne tættere i kontakt med vores mange gode kunder - også dem, der ikke vil have et papirkatalog i postkassen, siger Michael Meyer.

Skal blive bedre til at tænke på tværs af kæder

Samtidig med at Henrik Christensen forlader Indeks Retail, fratræder også kædechef i Legekæden Lars Østergaard samt marketingchef Peter Kjeldsen. Det hænger ifølge Michael Meyer blandt andet sammen med, at man internt i Indeks Retail skal blive bedre til at tænke på tværs af kæder.

- Vi skal til at tænke lidt bredere og ikke tænke så kædespecifikt, for der en hel del fælles berøringsflader mellem vores kæder, siger han og fremhæver som eksempel de tre kæder Bog & idé, Bøger & papir og BOGhandleren, der alle har bogen til fælles.

- Derfor kan det godt være, at vi skal se på, at hvis der er nogle, der er dygtige til bøger, så er det måske ikke lige så vigtigt, hvilket kædenavn der står på ryggen, siger han og understreger, at der også er mange overlap mellem Legekæden og de resterende kæder i Indeks Retail.

Indtil en afløser er fundet, er CFO Steen O. Hansen konstitueret som adm. direktør. Og jagten på en afløser er allerede sat i gang, men det er ikke en proces, man vil haste igennem, forklarer Michael Meyer.

- Vi er helt trygge ved, at Steen O. Hansen har fat i rorpinden i den periode, som det måtte tage at finde den rigtige. Vi skal ikke have en bare for at have en. Vi skal have den rigtige, og hvis det tager lidt længere tid, så venter vi på det, siger Michael Meyer til detailfolk.dk.

Indeks Retail står bag kæderne Bog & idé, Legekæden, Bøger & papir og BOGhandleren.

LÆS OGSÅ: Bog & idé-ejer i millionunderskud



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD