Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Derfor blev Fona-medarbejderne sat ned i løn

Foto: detailfolk.dk



Friday den 1 November 2013 kl. 08:56 - Kilde: Børsen

En mere provisionsbaseret løn skal sikre en større motivation for at sælge, fortæller kædens adm. direktør om beslutningen om at sætte medarbejderne ned i løn.

Medarbejderne skal have en større sult og en større lyst til at betjene kunderne. Det siger adm. direktør direktør i F Group, Michael Kjær, om beslutningen om at sætte de Fona-ansattes løn ned i et interview med Børsen.

De Fona-ansatte fik for nyligt muligheden for at vælge mellem en lønnedgang eller en fyreseddel, og de fleste valgte en mindre månedlig pose penge.

LÆS OGSÅ: Fonas medarbejdere valgte jobbet

Til gengæld har Fona gjort lønnen mere afhængig af provision, og det er netop det, der skal motivere de ansatte til at sælge mere, fortæller direktøren til avisen. Fona omsatte for mere i det sidste regnskabsår, men tabte alligevel penge. Og for en købmand som Michael Kjær hang det ikke sammen, siger han til Børsen.

Michael Kjær repræsenterer sin familie, som ejer 60 procent af F Group, der driver landets 61 Fona-butikker. De restrende 40 procent ejes af engelske Dixon. 

LÆS OGSÅ: Lønnedgang løser ikke detailbranchens udfordringer

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD