Den lange periode med konstant salgsvækst er forbi hos Power
Hvert år plejer Power at hæve omsætningen, men sådan er det ikke gået denne gang. Konkurrencen er hård, skriver ledelsen.
Modsat tidligere år har elektronikkæden Power tabt en smule terræn på toplinjen.
I 2022 landede nettoomsætningen således på 3,38 milliarder kroner - en tilbagegang på 35 millioner kroner siden sidste år.
Overskuddet fra de seneste to år er desuden skiftet ud med et minus på 13,5 millioner kroner. Her trækker engangseffekter af skatteforhold gevaldigt ned, fremgår det af årsrapporten.
Til gengæld er driftsresultatet på 27,1 millioner kroner tilfredsstillende og på et lidt højere niveau end i 2021.
- Konkurrencen på det danske marked for forbrugerelektronik er fortsat hård. Det stiller krav til effektiviseringer, kundetilfredshed og stram omkostningsstyring, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Det vil få betydning for lønsomheden i branchen og for antallet af aktører inden for de næste par år, skriver ledelsen.
Power åbnede to nye varehuse i 2022, og ifølge ledelsen skulle der være endnu flere på vej. Udvidelserne skal bidrage til at stabilisere lønsom drift.
- Power-kæden forventer i regnskabsåret 2023 og de kommende år at vinde store markedsandele på alle produktgrupper, skriver ledelsen.
POWER A/S
Nettoomsætning
2022: 3.384.846 t. kr.
2021: 3.419.980
2020: 3.088.921
Resultat af primær drift
2022: 27.080 t. kr.
2021: 26.594
2020: 25.488
Årets resultat
2022: -13.528 t. kr.
2021: 131.515
2020: 22.741
Kilde: Power A/S, Årsrapport 2022
LÆS OGSÅ: Power melder om “ekstraordinær” åbning i stort shoppingcenter
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter