Dansker bliver øverste chef i Lidl
Den tyske dagligvaregigant Lidl har ansat en 38-årig dansker som øverste topchef for koncernen.
Den nye administrerende direktør for hele Lidl-koncernen er danske Jesper Højer. Det oplyser koncernen bag Lidl, Schwartz Gruppe, i en kort pressemeddelelse.
Jesper Højer kommer til at stå i spidsen for Lidl's 215.000 ansatte og en omsætning på 400 milliarder kroner.
Den nye danske direktør er 38 år og har siden 2013 været global indkøbschef for Lidl. Han overtager posten som administrerende direktør fra Sven Seidel, som sad på posten i tre år.
Jesper Højer var landechef for Lidl i Belgien, før han blev global indkøbschef. I Belgien formåede han at øge Lidl's markedsandel med 50 procent.
Lidl har over 10.000 butikker fordelt på 27 lande, hvilket gør discountkæden til en af verdens største. Kæden har 105 butikker i Danmark.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter