Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Danske Shoppingcentre satser stort på nyt detailkoncept





Danske Shoppingcentre satser stort på nyt detailkoncept

De to iværksættere bag Censuum, Dion Guldbjerg (tv) og Dennis Hyldgaard Eriksen.

Wednesday den 25 August 2021 kl. 11:01 af: Kristian Holgersen

Virksomheden bag en slags genvej til den fysiske detailhandel har indgået en aftale med Danske Shoppingcentre.

Danske Censuum har udviklet et detailkoncept, hvor online-brands kan få foden indenfor i den fysiske detailhandel.

Det sker gennem en slags fælles markedsplads, som man kender det fra Amazon - bare i fysisk form. I flagskibsbutikken på Nørre Farimagsgade har Censuum således givet hyldemeter til mere end 35 forskellige brands.

Iværksætterne bag Censuum - Dennis Hyldgaard Eriksen og Dion Guldberg - kan nu se frem til at afprøve deres detailkonceptet i endnu større målestok. De har netop indgået en aftale med Danske Shoppingcentre, som har 18 shoppingcentre over hele landet.

- Vi har nogle stærke online-brands i vores portefølje, som vi gerne vil tilbyde muligheden for at udvide deres fysiske tilstedeværelse, ikke bare via vores lokation i København, men også gennem attraktive lokationer på tværs af hele landet, siger Dennis Hyldgaard Eriksen, adm. direktør i Censuum.

Adgang til millioner af kunder

Med samarbejdsaftalen skal Danske Shoppingcentre være med til at udvikle detailkonceptet fra Censuum og give plads i sine mange shoppingcentre, hvor kundestrømmen er stærk. Hvert år bliver der registreret 78 millioner besøgende.

I første omgang åbnes to fysiske butikker i shoppingcentre i Storkøbenhavn. Men placeringer i Jylland er også på tegnebrættet.

- Vi ser altid positivt på nye entreprenante, innovative, kreative koncepter, siger Jesper Faurholdt. Han er adm. direktør for Danske Shoppingcentre.

- Samarbejdet tilfører endnu et lag til vores new bizz strategi og vision, hvor Danske Shoppingcentre også bidrager til den nationale udvikling af ny dansk retail. Censuum har en unik og omskiftelig portefølje af brands, der ikke ellers ville bevæge sig i fysisk retail. Så samarbejdet giver et unikt tilbud til kunderne, og dét vil vi gerne kunne tilbyde i vores shoppingcentre, siger Jesper Faurholdt.

Kunderne er fans

Oplevelser er en vigtig del af Censuums koncept, forklarer medstifter Dion Guldberg. Det er ikke nok at have en butik i traditionel forstand.

- Vi vil gerne være en destination, man har lyst til at gå på opdagelse i, blive inspireret i, og hvor man shopper ansvarligt. Vi ser forbrugerne som fans, der skal serviceres med events, oplevelser og muligheden for at møde skaberne af de enkelte brands, siger han.

- Samtidigt vil vi også gerne bidrage til et lokalområde og give liv til det. Det er i princippet ligegyldigt, hvor vi ligger, for vi vil gerne være et sted, hvor folk tager bevidst hen for at besøge. Det skal være en oplevelse at handle her, siger Dion Guldberg, som også er CXO - Chief Experience Officer - i Censuum.

Censuum blev stiftet i 2020.

LÆS OGSÅ: Silvan ruller butikskoncept ud i hjertet af København



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD