Stormagasin 2.0: Makkerpar vil åbne handelsplatforme i virkeligheden
En genvej til fysiske butikker. Det er idéen bag nyt koncept, som skal trække virksomheder fra nettet over i den fysiske detailhandel.
I løbet af de kommende måneder skulle makkerparret Dennis Eriksen og Dion Guldberg være klar til at åbne deres bud på et “stormagasin 2.0.”
Der er tale om en slags markedsplads, som man kender det fra Amazon, men bare i fysisk form, hvor en række forskellige brands bliver samlet under ét tag. Det skriver Børsen.
- Hvis du er en onlinebutik i dag, og ikke har en fysisk butik, så kommer du til at tabe. Begge platforme er nødvendige. Vi tilbyder det fysiske ben til de onlinevirksomheder, der kun har en onlinetilstedeværelse i dag, siger Dennis Eriksen til Børsen.
De to iværksætteres selskab hedder Censuum. Målet er at gøre det nemmere for virksomhederne at udvide med en fysisk butik.
I stedet for at stå for alt selv - eksempelvis lejekontrakter og etableringer - kan virksomhederne simpelthen leje en plads i Censuums butik, lyder den enkle forklaring på selskabets LinkedIn-profil, hvor konceptet desuden bliver kaldt et slags "stormagasin 2.0."
Hvor den første butik kommer til at ligge er endnu ikke afgjort. Ifølge Børsen er Censuum er langt fremme i forhandlingerne om et lejemål ved Nørreport Station.
LÆS OGSÅ: Matas-ejet selskab har åbnet første fysiske butik
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter