Danske kæder har stor succes i London
Butiksåbninger i London har været en stor succes for flere danske kæder.
Flere danske kæder klarer sig godt i den engelske hovedstad, skriver Berlingske Business.
Avisen har blandt andet talt med Philip Bier, der driver 30 Tiger-butikker i London og det sydøstlige England i et delt 50-50 ejerskab med moderselskabet i Danmark. Også midt på den populære Oxford Street ligger der nu en af de velkendte butikker, som briterne betragter som en lavpris skandinavisk designerbutik. Tre uger efter åbningen af butikken har der ifølge Philip Bier været 1.200 kunder igennem kasserne hver dag.
Også Sticks'n'Sushi har åbnet en restaurant i London i Covent Garden. Og her er det siden januar gået godt, siger Andreas Karlsson, der har været med til at åbne restauranten, til Berlingske Business.
Hos begge kæder fremhæver man en øget interesse fra englænderne for alt, hvad der er dansk. Dansk mad og tv-serierne Borgen, The Killing (Forbrydelsen) og The Bridge (Broen) er noget, der har skærpet interessen for Danmark, lyder det. Både Tiger og Sticks'n'Sushi overvejer flere butiksåbninger i den kommende tid.
Også andre danske kæder som BoConcept, Joe & the Juice, MASH og CrossEyes forsøger sig på det konkurrenceprægede marked i London.
LÆS OGSÅ: Dansk optikersucces varsler ambitiøs ekspansion i udlandet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter