Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Danske forbrugere er loyale vanedyr på nettet

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 27 April 2023 kl. 10:00 af: Redaktionen

Loyalitet fylder en del hos forbrugerne på nettet, og det kan skyldes behovet for tryghed, lyder en mulig forklaring.

Selvom der næsten er uanede muligheder på nettet, så vælger forbrugerne typisk en butik, som de kender i forvejen. Det viser en analyse fra Dansk Erhverv.

Faktisk sker mere end 7 ud af 10 køb i en netbutik, hvor forbrugeren har handlet ind før.

På spørgsmålet om, hvordan kunderne blev inspireret til at handle i de pågældende netbutikker, så svarer 31 procent, at de klikkede direkte ind på en favoritbutik. Mange forbrugerne er altså lidt vanedyr.

Selvom priser er i fokus, fordi vi stadig befinder os i en krisetid, så betyder det økonomiske aspekt ikke alt.

- Men tryghed betyder bare meget i usikre tider, og hvis kunden en gang har fået en god service og oplevet, at pris og produkt hænger sammen, så er incitamentet til at lede efter et alternativ sjældent stort - medmindre prisen er markant anderledes, og det ser vi ikke så ofte, siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv.

LÆS OGSÅ: Disse teknologier kaster netbutikkerne kærligheden på



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD