Danske forbrugere er loyale vanedyr på nettet
Loyalitet fylder en del hos forbrugerne på nettet, og det kan skyldes behovet for tryghed, lyder en mulig forklaring.
Selvom der næsten er uanede muligheder på nettet, så vælger forbrugerne typisk en butik, som de kender i forvejen. Det viser en analyse fra Dansk Erhverv.
Faktisk sker mere end 7 ud af 10 køb i en netbutik, hvor forbrugeren har handlet ind før.
På spørgsmålet om, hvordan kunderne blev inspireret til at handle i de pågældende netbutikker, så svarer 31 procent, at de klikkede direkte ind på en favoritbutik. Mange forbrugerne er altså lidt vanedyr.
Selvom priser er i fokus, fordi vi stadig befinder os i en krisetid, så betyder det økonomiske aspekt ikke alt.
- Men tryghed betyder bare meget i usikre tider, og hvis kunden en gang har fået en god service og oplevet, at pris og produkt hænger sammen, så er incitamentet til at lede efter et alternativ sjældent stort - medmindre prisen er markant anderledes, og det ser vi ikke så ofte, siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv.
LÆS OGSÅ: Disse teknologier kaster netbutikkerne kærligheden på
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter