Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Disse teknologier kaster netbutikkerne kærligheden på

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 12 April 2023 kl. 06:00 af: Redaktionen

Mange netbutikker har planer om at styrke satsningen på AI, viser en rundspørge i branchen.

Hvilke teknologier vil I skrue op for i 2023? Det spørgsmål har Dansk Erhverv stillet en række af landets netbutikker.

Ligesom sidste år ligger e-mail marketing som en klar nummer et med 70 procent, mens personalisering og ordrehåndtering kommer på de næste pladser.

Ny på listen er AI / machine learning, som 11 procent af netbutikkerne har planer om at satse på.

- Jeg ved godt, at der kan være, eller er, AI/ML elementer i de andre teknologier også, men det er yderst interessant, at det som selvstændigt punkt for alvor rykker hos netbutikkerne, siger Carsten Rose Lundberg, der erfagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv:

- Det bliver spændende at følge, for har man fulgt hele ChatGPT-virakken, så ved man, at der er virkelig mange muligheder med en AI-teknologi, som efterhånden er ganske moden, siger han.


Disse teknologier vil danske butikker skrue op for i 2023.

01. E-mail marketing: 70% (2022: 59%)
02. Personalisering: 53% (48%)
03. Ordrehåndtering: 31% (30%)
04. Produktvisualisering, PIM og produkfeed: 24% (30%)
05. Site-search: 24% (28%)


LÆS OGSÅ: Landsdækkende genbrugskæde forsøger sig med ny netbutik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD