Dansk Supermarked: Også Cyber Monday blev en succes
Om Black Friday og Cyber Monday:
Black Friday er et amerikansk udsalgsfænomen, hvor butikker sætter deres varer voldsomt ned dagen efter Thanksgiving for blandt andet at sparke julesalget i gang.
Datoen for Black Friday er altid fredagen efter Thanksgiving, hvor amerikanerne holder fri.
Mandagen efter kaldes Cyber Monday og byder ligeledes på slagtilbud, blot udelukkende online.
Black Friday kom til Danmark i 2010 – og fik i 2013 sit helt store gennembrud, hvor alle store butikker for alvor kastede sig ind i kampen.
Mens man i USA deler netbutikkernes og de fysiske butikkers udsalgsdage op, så står det anderledes til herhjemme i Danmark, hvor Black Friday også har inkluderet netbutikkerne.
Bilka.dk og føtex.dk havde mandag dobbelt så stor omsætning i forhold til sidste års Cyber Monday, hvilket bliver betegnet som en succes.
Mens danske butikker slog den ene rekord efter den anden på Black Friday den 27. november, var der også godt gang i handlerne, da årets såkaldte Cyber Monday løb af stablen den 30. november.
Mens man i USA deler netbutikkernes og de fysiske butikkers udsalgsdage op, så står det anderledes til herhjemme i Danmark, hvor Black Friday også har inkluderet netbutikkerne. I modsætningen til Black Friday, som kom til Danmark i 2010, men som først i 2013 fik sit helt store gennembrud, har Cyber Monday stadig sit gennembrud til gode herhjemme.
LÆS OGSÅ: Black Friday slog rekorder - se de vilde tal
Blandt de butikker og detailkoncerner, der holdt Cyber Monday, er Dansk Supermarked Group, som lokkede med tilbud på bilka.dk, føtex.dk og wupti.com. Og her er der glæde over årets Cyber Monday.
Det fortæller kommunikationskonsulent Martin Møller Aamand hos Dansk Supermarked Group, som dog aldrig oplyser konkrete omsætningstal.
- Cyber Monday må igen i år betegnes som en succes for både Bilka og bilka.dk. Især på bilka.dk var der gang i den, hvor omsætningen blev fordoblet i forhold til sidste år. Kunderne kan godt lide de events, hvor der er fart over feltet i en begrænset tidsperiode, og det lever Cyber Monday jo klart op til, siger Martin Møller Aamand til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Black Friday-start væltede mange hjemmesider
Føtex.dk endelig online
- Havde Bilka og bilka.dk satset mere på Cyber Monday i forhold til sidste år?
- Ligesom med Black Friday gik Bilka og bilka.dk i år all-in på Cyber Monday. Det tog kunderne godt imod både i varehusene og online, så det er ikke mindst kundernes positive modtagelse, der gør en dag som Cyber Monday relevant for Bilka og bilka.dk, svarer kommunikationskonsulenten hos Dansk Supermarked Group.
Martin Møller Aamand fortæller til detailfolk.dk, at Cyber Monday i år var udvidet med flere og bedre tilbud end tidligere år, hvilket også fremgår af den fordoblede omsætning i forhold til sidste år, fremhæver han.
- Føtex.dk åbnede først for e-handel i oktober, så det er første år, at føtex.dk er med på Cyber Monday. Men sammenlignet med sidste mandag fordoblede også føtex.dk omsætningen, så også her var der flotte resultater og gode tilbud til kunderne, uddyber Martin Møller Aamand.
Wupti.com fejrede også Cyber Monday og melder om en ’markant vækst’ i omsætningen.
Både Cyber Monday og Black Friday blev dermed en succes for Dansk Supermarked Group.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked: Sådan satser vi mere på netsalg
Ny amerikansk rekord
I USA blev årets Cyber Monday den største e-handelsdag nogensinde.
Således estimerer den amerikanske softwareproducent Adobe, at amerikanske nethandlende købte ind for intet mindre end 21 milliarder kroner (2,98 milliarder dollar).
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter