Dansk Supermarked i stærk indtjeningsfremgang
Den danske dagligvaregigant kan i det netop fremlagte årsregnskab melde om en stor indtjeningsfremgang.
Det er kommet flere penge i kassen hos Dansk Supermarked.
Den danske dagligvaregigant kan i 2013 melde om en indtjeningsfremgang 38 procent til 1,8 milliarder kroner. Det fremgår af årsregnskabet fra A.P. Møller - Mærsk.
Væksten er især drevet af salg og forbedringer i discountsegmentet, mens også de udvidede åbningstider og forskellige lønsomhedstiltag har haft deres effekt, fremgår det af regnskabet.
Dansk Supermarked øgede samtidig sin markedsandel i Danmark, Sverige og Polen i 2013, mens den forblev stabil i Tyskland.
I starten af januar bekendtgjorde Mærsk, at koncernen vil sælge sin aktiemajoritet i Dansk Supermarked til Salling Selskaberne. Det foregår gennem to faser. I år sælger Mærsk 49 procent af aktierne, mens Salling Selskaberne fem år efter at transaktionen er gennemført har købsret på de resterende 19 procent af rederigigantens aktier.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter