Møbelkæde stikker til gigantisk konkurrent i ny kampagne
Ilva satser på det svenske marked, men mange forbrugere kender ikke den danske møbelkæde. Det skal en ny kampagne ændre på.
I øjeblikket forsøger Ilva at slå igennem på det svenske marked.
Møbelkæden åbner snart den femte butik i nabolandet, men kendskabsgraden er stadig begrænset.
Derfor sætter Ilva gang i en større kampagne, som stikker lidt til den store konkurrent Ikea - uden dog at nævne den blågule gigant ved navn.
- Vi har rigtig meget at byde på, og det vil vi gerne gøre de svenske forbrugere opmærksomme på, siger adm. direktør i Ilva, Martin Hallund.
I en reklamefilm, som er en del af kampagnen, spekulerer en kvinde på, om hun stadig ville have været sammen med sin ekskæreste, hvis de ikke havde forsøgt at samle en bogreol sammen. Det leder frem til sloganet Ilva. Her er ingen instruksionsmanualer. Bare dansk design.
- Vores naboer i Sverige har allerede en dyb kærlighed til dansk design. Med Ilvas indtog i landet ønsker vi at tilbyde dem det bedste af dansk boligindretning og en shoppingoplevelse, der kombinerer design, kvalitet og værdi for pengene, siger Martin Hallund.
Ilva arbejder på at fortsætte butiksåbningerne i Sverige. Møbelkæden leder især efter lokaler i områder som Kungsbacka, Uddevalla, Borås, Växjö, Jönköping, Linköping og Norrköping.
I Danmark har Ilva 41 butikker.
LÆS OGSÅ: Stor møbelkæde holder fast: - Vi står bedre rustet end nogensinde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter