Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk Erhverv: Årets julehandel vil skuffe

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Tror du, at julesalget i år bliver bedre end sidste år?

Ja, det bliver bedre
 
Det bliver nok på cirka samme niveau som sidste år
 
Nej, det bliver dårligere end sidste år
 
Tuesday den 11 November 2014 kl. 08:20 af: Freja Thorbech

Årets julehandel vil ikke give et løft til den pressede detailbranche, vurderer Dansk Erhverv, der forudser en julehandel på niveau med sidste år.

De danske detailhandlere, der forventer julemirakler i salget op mod jul, kan godt begynde at skrue lidt ned for forventningerne.

I hvert fald forudser Dansk Erhverv i en ny juleprognose, at årets julesalg vil blive på niveau med sidste år, da den økonomiske usikkerhed fortsat præger danskernes juleindkøb.

- Det er lidt skuffende, men vi skal være tilfredse, hvis julehandlen lander på samme niveau som sidste år. Ser man på de seneste års julehandel, ser det ud til, at julehandlen har fundet et naturligt leje, siger markedsdirektør i erhvervsorganisationen Henrik Hyltoft i en udtalelse.

Dansk Erhverv forventer, at hver husstand vil købe for cirka 2.900 kroner ekstra i julemåneden. Det svarer til, hvad der blev julehandlet for i både 2012 og 2013. I alt forventer Dansk Erhverv, at der vil blive julehandlet for 7,6 milliarder kroner.

Julehandlen stiger online

Til gengæld kan de danske netbutikker glæde sig over, at danskerne vil købe mange af årets julegaver online. Danskerne forventes at julehandle for 1,2 milliarder kroner på nettet, hvilket svarer til 16 procent af den samlede julehandel. Det er en stigning på 10 procent i forhold til sidste års e-julehandel,

- Hver sjette juleindkøb er over internettet, og det vil vokse de kommende år. Mange butikker har fundet en god balance, hvor de kanaliserer kunderne over på hjemmesider, der giver et hurtigt overblik om produkterne og gør det nemt for kunderne at bestille gaverne uden lange køer og julestress, siger Henrik Hyltoft.

Han ærgrer sig samtidig over, at mange af de danske online julekøb havner i udenlandske netbutikker i stedet for i de danske.

- Derfor giver det rigtig god mening, at vi får gjort op med vores alt for høje moms- og afgiftsniveauer, som tynger de danske netbutikker i den internationale konkurrence, siger Henrik Hyltoft.  

LÆS OGSÅ: Netbutikker har store forventninger til julesalget



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD