Dansk dagligvarekæde vinder årets filmkampagne
Fakta
Om The True Award
- The True Award er en dansk prisuddeling for danske reklamefilm. Det betyder, at to ud af tre parter (annoncør, bureau, producent) skal være danske. I de tekniske kategorier gælder dog, at kun én part skal være dansk. Det er dog et krav, at denne er identisk med udøveren af det arbejde, der bedømmes.
- Filmene i hovedkategorierne skal være vist første gang på dansk tv eller biograf i perioden 1. september 2011 - 1. september 2012 , eller, for online film, seedet / lagt online i samme periode. Online film skal være en godkendt, tilvalgt og betalt del af annoncørens mediaplan.
- Enkeltstående film kan godt tilmeldes i flere hovedkategorier samtidigt.
For filmkampagner gælder, at minimum to ud af tre film skal være vist på dansk tv eller biograf første gang i perioden, og at alle tilmeldte film i kampagnen skal være vist inden for perioden plus/minus tre måneder.
Kilde: The True Award
Det er dansk discount, og det er hårdt at tjene penge. Vinderne af The True Award er kåret - se hvilken kæde, der løb med årets kampagne.
Det er hårdt at tjene penge, og derfor kan det betale sig at gå i Netto og handle ind. Det er det budskab dagligvarekæden har formået at formidle på 30 sekunder i sin filmkampagne 'det er hårdt at tjene penge' - og kort og godt derfor, den har vundet titlen som årets Filmkampagne hos The True Award, hvis man spørger juryen.
Her er juryens begrundelse for kåringen:
- Jeg har fået 45 sekunder. De første fem er lige gået….Og uanset hvad jeg gør, vil jeg aldrig i livet kunne gøre det samme på de næste - nu 35 sekunder - som vinderen af årets bedste filmkampagne gør på 30 sekunder rent. Jeg kan umuligt ramme så virkningsfuldt med så stor enkelhed. Kommunikere en virksomhedens sjæl, kultur og hele eksistensberettigelse så præcist. Disse film er så godt tænkt, skrevet og eksekveret, at de får en næsten magisk troværdighed. Man kunne også kalde det virkelighed. Den virkelighed, der til enhver tid overgår reklamen. Den virkelighed, hvor det er hårdt at tjene penge, og hvor der er god grund til at gå i Netto, sagde jurymedlem Frederik Preisler, kreativ direktør på Mensch, ved prisuddelingen, der fandt sted fredag 5. oktober i Lokomotivværkstedet i København.
Det er bureauet Brandhouse, der står bag kampagnen.
Call Me vandt titlen for årets bedste reklamefilm med "Tal ordentligt. Det smitter".
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter