Dansk butikskæde har kørt med underskud i mange år
En dansk tøjkæde med 25 butikker viser atter underskud på bundlinjen. Det er tredje år i træk.
Det er ikke nemt at drive fysiske tøjbutikker. Det har mange kæder måtte sande.
Den danske herretøjskæde Marcus er blandt dem, der kæmper. De seneste tre år har kæden med 25 butikker i Danmark inkasseret et underskud. Det skriver Finans.
Regnskabet for 2017/2018 viser et underskud på 2,9 millioner kroner. Samtidig var bruttofortjenesten negativ.
Kæden er drevet af hovedselskabet Marcus Gruppen A/S, der sammen med forskellige franchisetagere i hver butik ejer Marcus-butikkerne.
Regnskabet fra sidste år viste et underskud på 8,3 millioner kroner. Faktisk viser det sig, at Marcus kun har haft sorte tal på bundlinjen en gang i løbet af de sidste 10 år.
LÆS OGSÅ: Topchef er færdig i økonomisk presset modebrand
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter