Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dagligvarer på nettet holder fast i den store popularitet

Foto: detailfolk.dk



Friday den 11 August 2023 kl. 06:00 af: Redaktionen

Forbrugerne begynder ikke at drysse fra supermarkederne på nettet efter coronakrisen, viser tal fra Dansk Erhverv.

Da coronakrisen ramte for nogle år siden, sendte det en masse danskere i favnen på digitale supermarkeder og forhandlere af måltidskasser.

Den store popularitet ser ud til at hænge ved, viser en analyse fra Dansk Erhverv.

I juni handlede 54 procent af onlineforbrugerne dagligvarer eller måltidskasser på nettet, og det svarer til niveauet under coronakrisen.

Udviklingen kommer ikke bag på e-handelsdirektøren i Dansk Erhverv, Niels Ralund.

- Nej, for vores efterhånden mange analyser om det digitale dagligvaresalg har altid vist, at hvis man først har handlet dagligvarer online, så bliver man ved, siger han.

- Coronakrisen gav pludselig mange forbrugere en grund til at prøve det, og nu har de ingen grund til at lade være, så jeg er glad på virksomhedernes vegne, men jeg er ikke overrasket, siger Niels Ralund.

LÆS OGSÅ: Dagligvarekæderne tager bestik kunstig intelligens



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD