Dagligvarekæde cementerer sin høje status på det danske marked
Årets stærkeste varemærke i Danmark er igen en dagligvarekæde. Flere andre store spillere fra detailbranchen er med i top 10.
De danske forbrugere er meget venligt stemt over for dagligvarekæden Rema 1000, som gang på gang ender på toppen af diverse opgørelser.
Så sent som mandag morgen blev Rema 1000 den bedste dagligvarekæde i en loyalitetsmåling fra Loyalty Group, og allerede nu bliver en førsteplads mere føjet til samlingen.
Denne gang gælder det analyseinstituttet YouGovs opgørelse over de stærkeste varemærker i Danmark, hvor Rema 1000 holder alle de øvrige kandidater bag sig med en samlet score på 42,5.
På andenpladsen finder vi det nationale klenodie Lego, mens MobilePay runder podiet af.
Matas er næste repræsentant fra detailbranchen på en fjerdeplads og lidt efter finder vi Ikea på en tiendeplads.
De stærkeste varemærker i Danmark 2021
Rangeringen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af seks forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
01 - Rema 1000: 42,5
02 - Lego: 41,9
03 - MobilePay: 41,8
04 - Matas: 41,2
05 - Lurpak: 39,8
06 - DR: 39,5
07 - Netflix: 37,6
08 - DRTV: 36,8
09 - Arla: 34,9
10 - IKEA: 33,6
Kilde: YouGov
LÆS OGSÅ: Mister mangeårig førsteplads på liste over de stærkeste varemærker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter