Coop vil sende et signal med udrulning af nyt priskoncept
En lang række varer i SuperBrugsen og Kvickly må ikke være dyrere end i discountkæderne.
Fremover bliver priserne på 500 varer i SuperBrugsen og Kvickly hver uge sammenlignet med priserne i Netto, Rema 1000 og 365discount.
Hvis prisen er lavere i en af de tre discountkæder, bliver prisen også sænket i SuperBrugsen og Kvickly.
Coop kalder konceptet for “Discountmatch”. Det skal være et kraftigt signal til markedet om, at priserne på dagligvarer skal ned, fortæller Allan Kristoffersen, som er kædedirektør for Superbrugsen og Kvickly.
- Ved at fastlåse prisen på 500 af vores egne varemærker til discountmarkedet vil vi sende et signal til alle vores leverandører om, at priserne generelt skal ned. Inflationen er ved at aftage, og udgifterne til at producere varerne bør også være faldende, og det skal man kunne mærke som forbruger, siger Allan Kristoffersen.
Ifølge kædedirektøren er priserne stadig høj hos leverandørerne.
- I den situation er vi nødt til at stille os på forbrugernes side. Med dette initiativ tilbyder vi kunderne et prisbilligt alternativ, som forbrugerne kan vælge og samtidig sende et signal til markedet om, at priserne skal ned nu, siger Allan Kristoffersen.
LÆS OGSÅ: Coops nye discountkæde taber langt over en halv milliard
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter