Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Coop vil sende et signal med udrulning af nyt priskoncept

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 17 August 2023 kl. 09:37 af: Kristian Holgersen

En lang række varer i SuperBrugsen og Kvickly må ikke være dyrere end i discountkæderne.

Fremover bliver priserne på 500 varer i SuperBrugsen og Kvickly hver uge sammenlignet med priserne i Netto, Rema 1000 og 365discount.

Hvis prisen er lavere i en af de tre discountkæder, bliver prisen også sænket i SuperBrugsen og Kvickly.

Coop kalder konceptet for “Discountmatch”. Det skal være et kraftigt signal til markedet om, at priserne på dagligvarer skal ned, fortæller Allan Kristoffersen, som er kædedirektør for Superbrugsen og Kvickly.

- Ved at fastlåse prisen på 500 af vores egne varemærker til discountmarkedet vil vi sende et signal til alle vores leverandører om, at priserne generelt skal ned. Inflationen er ved at aftage, og udgifterne til at producere varerne bør også være faldende, og det skal man kunne mærke som forbruger, siger Allan Kristoffersen.

Ifølge kædedirektøren er priserne stadig høj hos leverandørerne.

- I den situation er vi nødt til at stille os på forbrugernes side. Med dette initiativ tilbyder vi kunderne et prisbilligt alternativ, som forbrugerne kan vælge og samtidig sende et signal til markedet om, at priserne skal ned nu, siger Allan Kristoffersen.

LÆS OGSÅ: Coops nye discountkæde taber langt over en halv milliard



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD