Coop udvikler en markedsplads til små producenter
Et tilbud til kriseramte fødevareproducenter er gået så godt, at Coop Crowdfunding nu åbner en permanent markedsplads.
Dagligvarekoncernen Coop har åbnet en helt ny markedsplads, hvor mindre fødevareproducenter kan sælge deres varer direkte til kunderne - uden om butikkerne.
Idéen opstod under første del af coronakrisen, da Coop Crownfundings platform blev stillet til rådighed for hårdt ramte fødevareproducenter. Det projekt gav blod på tanden, skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Nogen vil måske sige, at vi modarbejder os selv. Men coronakrisen har lært os, at der er et stærkt voksende marked for produkter, der endnu er for små til at blive solgt gennem vores butikker, siger chefen for Coop Crowdfunding, Nicolai Jæpelt.
Han forventer ikke umiddelbart, at projektet bliver voldsomt indbringende. Men det er i første omgang heller ikke målet.
- Vores håb er, at vi kommer til at se producenter, der vokser sig så store, at de senere kan komme ind i vores landsdækkende kæder. På sigt forventer vi også, at vores webshop kan blive en større spiller, siger Nicolai Jæpelt.
Når ud til flere
Muligheden for at kunne sælge sine varer gennem Coop Crowdfundings platform bliver godt modtaget af svineavler Maria Bojsen fra virksomheden Birthesminde. Hun havde stor succes med i foråret at sælge fra den midlertidige corona-webshop, hvor hun omsatte for 93.000 kroner:
- Det er en supergod mulighed for os for at blive ved at sælge direkte til forbrugeren, siger hun og fortsætter:
Det vil vi rigtig gerne, for vi når ud til mange flere gennem Coop Crowdfundings platform, end vi gør via vores egne kanaler. Jeg tror, mange små producenter har efterlyst noget som dette initiativ, hvor man kan sælge direkte til forbrugeren uden et for dyrt mellemled. Det er virkelig fedt.
Find den nye markedsplads HER.
LÆS OGSÅ: Topchef om kommende butik: Sådan skal samarbejdet fungere i Coop
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter