Coop melder sig ind i kampen om hænder med ny kampagne
Med en ny kampagne vil Coop sikre sig tilstrækkeligt med arbejdskraft. - Vores DNA rammer tidsånden godt, mener chef.
Dagligvarekoncernen Coop forventer at få brug for mange nye medarbejdere til sine tre brugskæder - Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen - i de kommende år.
Som jobmarkedet ser uge lige nu, kan det vise sig at blive en udfordring, fordi der er rift om arbejdskraften. Derfor har Coop besluttet at lancere en rekrutteringskampagne.
Med sloganet Hos os sælger du både gode varer og gode værdier vil Coop fortælle om det attraktive ved at være eksempelvis bager, slagter, delikatessemedarbejder eller salgsleder i en dagligvarebutik.
- Det fællesskab og kollegaskab, som er en del af vores DNA, rammer tidsånden godt, siger HR-chef for Brugskæderne, Kirsten Jespersen.
- Med den knaphed på arbejdskraft, der er i øjeblikket, er det et stærkt kort for os at vise, hvilken rolle man udfylder. Fx gør en slagter meget mere end at skære bøffer. Han hjælper også kunderne med at få nem og god mad på bordet i en travl hverdag, og en god leder får både medarbejderne og butikken til at blomstre, siger hun.
I kampagnen indgår en række film række film, som bliver vist på Facebook, LinkedIn, Instagram og YouTube samt på skærme i busser og på ungdomsuddannelserne.
LÆS OGSÅ: Tager afsked efter 19 år: - Coop, du er en kæmpe maskine
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter