Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop i storstilet Cyber Friday satsning

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 28 November 2013 kl. 11:48 af: Dennis Clausager

I en klon mellem shop-amok dagene, Black Friday og Cyper Monday, kaster Coop sig nu ud i en onlinesatsning kaldet Cyper Friday.

Mere og mere tyder på, at den amerikanske shop-amok dag, Black Friday, for alvor er ved at vinde indpas i Danmark. Som omtalt på detailfolk.dk tidligere på ugen har blandt andet Elgiganten og Kolding Storcenter taget konceptet til sig, og nu kaster endnu en detailgigant sig nu ud kampen om morgendagens kunder.

Tre årsager til satsningen

Coop selv betegner selv i morgen som Cyper Friday, der er en kombination af den fysiske handelsdag Black Friday  og den netbaserede handelsdag Cyper Monday, som sin største satsning på nettet hidtil.

Coop.dk's nyligt tiltrådte marketingchef Jan Møller siger, at Coop går med i dette online fremstød af tre årsager:

1) Vi vil markere, at vi står ved et historisk skift, hvor vi øger Coops satsning på nethandel med et attraktivt sortiment af cykler, varer til hjemmet, til haven, babyudstyr og meget mere, så vi bliver førende i Danmark på dette område på samme måde, som vi er det med fødevarer i fysiske butikker.

2) Vi vil gøre opmærksom på den unikke fordel, Coops 1,3 million medlemmer har på coop.dk. Her kan de både optjene og betale med deres point - samtidig med at de kan købe julegaverne i fred og ro og få dem enten leveret til døren eller til afhentning i deres lokale Kvickly, SuperBrugs, Dagli´Brugs eller LokalBrugs (ikke-medlemmer kan dog også handle på coop.dk).

3) Vi vil fejre, at vores store julekatalog fra Coop.dk denne fredag er på gaden, hvor den fås fysisk i de 700 butikker og digitalt på coop.dk.

24 timers Cyper Friday

Cyber Friday skal skyde julehandelen i gang med unikke tilbud på gaver i 24 timer. Dagen begynder midnat mellem torsdag og fredag i denne uge, og tilbuddene gælder altså kun fredag den 29. november fra klokken 00.00 til klokken 23.59.

Kunderne kan vælge mellem 30 forskellige varer, der i 24 timer sælges til langt under normalprisen. Coop vil gerne bruge Cyper Friday som løftestang til det generelle julesalg på coop.dk hvor der findes mere end 5.000 varer.

LÆS OGSÅ: Danske butikker tager amerikansk shop-amok-dag til sig 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD