Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop i største leder-satsning nogensinde

Foto: detailfolk.dk



Monday den 6 May 2013 kl. 11:09 af: Freja Thorbech

Coop poster et tocifret millionbeløb i et udviklingsprojekt til alle kædens 3800 ledere på tværs af organisationen.

Coop satser på, at bedre ledelse kan styrke kæden på et presset detailmarked.

Derfor poster detailkæden nu et tocifret millionbeløb i et toårigt udviklingsprojekt for ledere, der er kædens største satsning på området nogensinde.

- Vi har også frem til nu arbejdet med vores ledelse, men, som mange andre virksomheder, ikke særligt målrettet. Derfor har vi erkendt, at der ligger et uforløst potentiale i Coop. Vi kan simpelthen skabe tydeligere retning og et langt større engagement og bedre trivsel blandt medarbejderne gennem bedre ledelse. Dermed bliver vi også mere effektive, siger Elise Brøchner, der er koncerndirektør i Coop.

Alle ledere deltagere

Det er alle detailkædens 3800 ledere lige fra souschefer i grøntafdelinger, slagtere, butiks- og varehuschefer til koncernledere, der skal deltage i udviklingsforløbet, der bliver kaldt Ledelsesbølgen. Forløbet skal gøre lederne i alle Coops forskellige kæder i stand til at målrette og modernisere forretningen med udgangspunkt i de nyeste ledelsesværkstøjer.

LÆS OGSÅ: Sådan klæder Coop fremtidens detail-ledere på

 - Jeg tror i høj grad, at man kan mobilisere hele organisationen gennem ledelse. 40 procent af vores forretning er mennesker, og ledelse er den eneste måde, man kan løfte en forretning som vores på, siger Elise Brøchner.

Det er Detaildivisionen i Grenaa, der står for uddannelsen af af størstedelen af Coops ledere. Her tror afdelingsleder Allan Sørensen, at Coops satsning vil have stor gennemslagskraft.

- Det er omfanget af Coops Ledelsesbølge, der gør det til noget særligt. De forsøger at ramme alle ledere på tværs i organisationen, og det er vigtigt. Detailhandlen kan ikke blive ved med at spare sig til bedre drift, siger han til detailfolk.dk.

Allan Sørensen er sikker på, at Coops ledelsessatsning vil gavne såvel medarbejdere, som driften og kunderne.

- De bliver bedre til at lave ledelse gennem hele koncernen, og dermed kan de nemmere få lavet den vigtige værditilvækst til gavn for deres drift og deres kunder, siger han.

Skal gavne på bundlinjen 

I Coop håber man også, at den store satsning på sigt vil give resultat på bundlinjen og forbedre kædens omdømme.

- Vi ved, at der er en sammenhæng mellem kundernes loyalitet og indkøbsoplevelser på den ene side og deres oplevelse af overskud og engagement hos medarbejderne på den anden side. Det er blandt andet en af hemmelighederne bag Irmas succes. Så det er helt åbenlyst, at det er penge værd at gå efter bedre ledelse, siger Elise Brøchner.

Coop omsatte i 2012 for 48,8 milliarder kroner. Kæden har 1200 butikker i Danmark og 36.000 medarbejdere.

LÆS OGSÅ: Coop hårdt ramt af discountkrig



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD