Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop frigiver point til dagligvarekøb i butikker

Foto: coopplus.coop.dk



Friday den 16 November 2012 kl. 08:00 af: Mette Winkler

Nu kan CoopPlus-kunder betale dagligvarer i butikkerne med point på deres klubkort. I alt har medlemmerne samlet point for 182 millioner kroner.

Én million danskere kan lade kontanter og dankort blive hjemme, når de tager på indkøb i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen eller LokalBrugsen frem til 24. november.

Det er den million danskere, der er medlem af FDB og som er med i loyalitetsprogrammet CoopPlus.

Over en periode på i alt 14 dage har Coop gjort det muligt for kunderne at bruge pointene på deres CoopPlus-kort som betaling. Det foregår ved en simpel scanning af kortet ved kasse 1.

182 millioner til butiksshopping

I alt frigiver Coop 2,6 milliarder opsparede point svarende til 182 millioner kr. i kontanter. Kunder på nettet har ikke travlt, for resten af året kan pointene bruges til at betale varer købt i internetbutikken Coop.dk.

Ifølge chef for CoopPlus, Amelie de Geer, er der mange af medlemmerne, der bruger point på nettet, der ikke begrænser sig til udvalgte varer.

- CoopPlus det eneste fordelsprogram i Danmark hvor man kan bruge sine point på det fulde sortiment og ikke kun i en udvalgt pointshop. Vi får også rigtigt meget ros fra medlemmerne for denne mulighed, siger hun til detailfolk.dk.

Pointdagene forbliver et kampagnetiltag

I november 2011 lavede Coop en lignende kampagne, men Amelie de Geer afviser, at kampagnen specifikt har til formål at tiltrække medlemmer, der ikke i forvejen er på nettet.

- Årets Pointdage kampagne er ikke specifikt henvendt til kunder der ikke handler på nettet. Vi ønsker blot at sikre, at CoopPlus loyalitetsprogrammet skal være så attraktivt som muligt for vores medlemmer, ligegyldigt om de foretrækker at handle online eller i fysisk butik, eller om de ønsker at bruge deres pluspoint på dagligvarer eller nonfood, siger hun.

Pointdagene er kommet for at blive, men det er på nuværende tidspunkt ikke med i Coops overvejelser at gøre det permanent, at kunderne kan bruge point i de fysiske butikker.

En lille juleting

Årsagen, til at pointdagene ligger netop nu, er julen.

- PlusPoint er noget ekstra som kunderne får oven i deres almindelige dagligvarekøb, og mange medlemmer betragter det som en mulighed for at forkæle sig selv eller sin familie, derfor passer tidspunktet omkring jul rigtig godt til en pointkampagne. Der er også nogle medlemmer, som bruger muligheden til at købe lidt ind til julen eller en julegave, siger CoopPlus-chefen.

Julen er også den direkte årsag til, at pointdagene i år kun varer 14 dage.

- Sidste år blev langt de fleste af de frigivne PlusPoint brugt på de første 14 dage. Vores erfaring siger, at det tager en lille smule længere at betjene en kunde i kassen når de betaler med deres PlusPoint og derfor har vi i år valgt at køre det i kun 14 dage, og dermed sikre kortere køer når vi kommer tættere på jul, siger Amelie de Geer til detailfolk.dk.
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD