Coop frigiver point til dagligvarekøb i butikker
Nu kan CoopPlus-kunder betale dagligvarer i butikkerne med point på deres klubkort. I alt har medlemmerne samlet point for 182 millioner kroner.
Én million danskere kan lade kontanter og dankort blive hjemme, når de tager på indkøb i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen eller LokalBrugsen frem til 24. november.
Det er den million danskere, der er medlem af FDB og som er med i loyalitetsprogrammet CoopPlus.
Over en periode på i alt 14 dage har Coop gjort det muligt for kunderne at bruge pointene på deres CoopPlus-kort som betaling. Det foregår ved en simpel scanning af kortet ved kasse 1.
182 millioner til butiksshopping
I alt frigiver Coop 2,6 milliarder opsparede point svarende til 182 millioner kr. i kontanter. Kunder på nettet har ikke travlt, for resten af året kan pointene bruges til at betale varer købt i internetbutikken Coop.dk.
Ifølge chef for CoopPlus, Amelie de Geer, er der mange af medlemmerne, der bruger point på nettet, der ikke begrænser sig til udvalgte varer.
- CoopPlus det eneste fordelsprogram i Danmark hvor man kan bruge sine point på det fulde sortiment og ikke kun i en udvalgt pointshop. Vi får også rigtigt meget ros fra medlemmerne for denne mulighed, siger hun til detailfolk.dk.
Pointdagene forbliver et kampagnetiltag
I november 2011 lavede Coop en lignende kampagne, men Amelie de Geer afviser, at kampagnen specifikt har til formål at tiltrække medlemmer, der ikke i forvejen er på nettet.
- Årets Pointdage kampagne er ikke specifikt henvendt til kunder der ikke handler på nettet. Vi ønsker blot at sikre, at CoopPlus loyalitetsprogrammet skal være så attraktivt som muligt for vores medlemmer, ligegyldigt om de foretrækker at handle online eller i fysisk butik, eller om de ønsker at bruge deres pluspoint på dagligvarer eller nonfood, siger hun.
Pointdagene er kommet for at blive, men det er på nuværende tidspunkt ikke med i Coops overvejelser at gøre det permanent, at kunderne kan bruge point i de fysiske butikker.
En lille juleting
Årsagen, til at pointdagene ligger netop nu, er julen.
- PlusPoint er noget ekstra som kunderne får oven i deres almindelige dagligvarekøb, og mange medlemmer betragter det som en mulighed for at forkæle sig selv eller sin familie, derfor passer tidspunktet omkring jul rigtig godt til en pointkampagne. Der er også nogle medlemmer, som bruger muligheden til at købe lidt ind til julen eller en julegave, siger CoopPlus-chefen.
Julen er også den direkte årsag til, at pointdagene i år kun varer 14 dage.
- Sidste år blev langt de fleste af de frigivne PlusPoint brugt på de første 14 dage. Vores erfaring siger, at det tager en lille smule længere at betjene en kunde i kassen når de betaler med deres PlusPoint og derfor har vi i år valgt at køre det i kun 14 dage, og dermed sikre kortere køer når vi kommer tættere på jul, siger Amelie de Geer til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter