Chokoladebutikker booster overskuddet efter omlægning
Bundlinjen er firedoblet hos dansk chokoladekæde, som netop har åbnet en flagskibsbutik på Strøget.
Sidste år lagde Sv. Michelsen produktionen om og gik over til udelukkende at bruge kakao med Fairtrade-mærkning i sin chokolade. Den satsning ser nu ud til at give afkast.
I regnskabsåret for 2016/17 ender overskuddet på 1,2 mio. kroner før skat mod 0,3 mio. kroner året før - altså en firedobling af bundlinjen. Pengestrømmen er også stærk, skriver ledelsen i en pressemeddelelse, hvor der bliver udtrykt tilfredshed med nøgletallene.
- Stigningen er navnlig resultatet af et strategisk optimeringsarbejde blandt andet i produktionen, fremgår det af pressemeddelelsen.
Gode salgskanaler
Chokoladekæden fremlægger ikke omsætningen, men ifølge Sv. Michelsen går det godt med udviklingen af forretningens multikanalstrategi med salg fra egne butikker, eksterne forhandlere og samarbejdspartnere på nettet.
- Vi arbejder meget bevidst med en multikanalstrategi, der skaber en god balance i salget, siger Nicolas Dorff, direktør og tredje generation i Sv. Michelsen Chokolade.
- Vi driver syv egne Sv. Michelsen Chokolade-forretninger. En ottende flagskibsforretning blev i denne uge åbnet på Strøget, tæt på Rådhuspladsen i København, siger han.
Sv. Michelen har desuden nyvalgt branding- og designeksperten Bjarne Hansen, CEO & Founder af Menu A/S, til bestyrelsen for at styrke multikanalstragien.
LÆS OGSÅ: Pænt overskud til tehandel der går stille med dørene
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter