Byggekoncern går frem efter presset periode
En ny strategi lader til at skubbe nøgletallene i den rigtige retning hos byggekoncern, som ellers har kæmpet med lønsomheden.
Lønsomheden har været under pres i byggekoncernen Stark Group. Men nu går udviklingen igen den rigtige vej, skriver Børsen.
Omsætningen for 2017/18 går 2,6 procent frem til 16,4 milliarder kroner, hvis man udelukkende ser på de fortsatte aktiviteter. Resultatet af den primære drift viser 567 millioner - en forbedring på små 90 millioner.
En del af årsagen er en ny strategi, der blandt andet sætter ekstra fokus på erhvervskunder.
- Efter alt det Stark har været igennem, står virksomheden stærkt. Den er fokuseret og dedikeret på, hvor vi vil hen, siger finansdirektør Sisse Fjelsted til Børsen.
Sidste år overtog kapitalfonden Lone Star ejerskabet af Stark, som året forinden havde solgt Silvan-kæden. For få måneder siden købte Stark Group den svenske byggekæde Bygg-Ole.
I Danmark har Stark 72 forretninger og beskæftiger over 2,700 medarbejdere. Koncernen er også stærkt til stede i Sverige, mens aktiviteterne i Norge kører på lavere blus.
LÆS OGSÅ: Stark Group køber svensk konkurrent
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter