Butikskæde føjer nyt kapitel til vildt væksteventyr
På ganske få år er bundlinjen blevet fyrre-doblet i butikskæden Normal, som netop har føjet endnu et godt årsregnskab til samlingen.
Det underspillede udtryk, som butikskæden Normal bruger i sin markedsføring, står på mange måder i kontrast til den vilde vækst.
Ifølge tal fra regnskabsåret 2020/21, som Børsen bringer fredag, lyder overskuddet på 275 millioner kroner efter skat. Det er 74 procent mere end sidste år og en fyrredobling i forhold til 2016/17.
Omsætningen stiger til lige under tre millioner kroner.
- Vi havde aldrig drømt om, at det skulle gå så stærkt, som det går, selvom vi har haft store ambitioner, siger Torben Mouritsen til Børsen. Han er direktør i Normal.
- Vi har holdt fast i en kultur, som handler om, at vi skal fortsætte med at turde tage store chancer, og det holder vi fast i, og vores medarbejdere vil gå igennem ild og vand for Normal. Det er voldsomt og rørende, og det gør mig enormt stolt, siger Torben Mouritsen.
På sin hjemmeside opgør Normal hele kæden til at tælle mere end 300 butikker på markederne i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Frankrig og Finland.
LÆS OGSÅ: Normal overtager store lokaler fra Danske Bank
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter