Butiksåbninger og stærk fremgang hos Georg Jensen
Takket være blandt andet en øget omsætning på tværs af salgskanalerne inden for detail blev 2015 et godt år for det danske designhus.
Med en salgsfremgang på 13 procent fra 1.009 millioner kroner i 2014 til 1.144 millioner kroner i 2015 blev sidste år et godt år for Georg Jensen, som selv betegner udviklingen som ’en stærk fremgang’.
I løbet af 2015 styrkede det danske designhus sin globale tilstedeværelse ’med afsæt i betydelige investeringer’ og butiksåbninger i München, London, Taipei og Beijing.
- Væsentlige skridt blev taget i indsatsen for at udbrede Georg Jensens produkter til flere forbrugere og skabe en stærkere forretning, siger Eva-Lotta Sjöstedt, administrerende direktør i Georg Jensen, i en kommentar til årsregnskabet.
Glæde over 2015-resultat
Den positive udvikling påvirkede årets bruttoresultat, som steg 15 procent til 708 millioner kroner mod 616 millioner kroner året før. Samtidig steg driftsresultatet til 44 millioner kroner fra 2 millioner kroner - svarende til en overskudsgrad på 3,8 procent i 2015 mod 0,2 procent i 2014.
Det skyldes fremgang i kerneaktiviteterne og indtægter fra salg af aktiver, som gjorde det muligt at gennemføre investeringer i ekspansion i årets løb.
- 2015 var et godt år for Georg Jensen med stærk omsætningsvækst og en positiv udvikling i drift og lønsomhed inden for vores kerneaktiviteter.
- Det var endnu et år præget af betydelige og målrettede investeringer i at udbrede Georg Jensens unikke produkter til flere forbrugere på tværs af markeder og kanaler, siger Eva-Lotta Sjöstedt, som forventer omsætningsvækst og fremgang i nettoresultatet i 2016.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter